Παρασκευή, Αυγούστου 23, 2013

Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για τη θαλάσσια συγκοινωνία

ΦΩΤΟ: agelioforos.gr
Τη χρηματοδότηση 1.007.370 ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», για την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών υποδομών και των υπηρεσιών συμβούλων, που αφορούν στην κατασκευή έξι προβλητών - στάσεων και των κτιριακών έργων στέγασης των εκδοτηρίων και των χώρων αναμονής επιβατών της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, ενέκρινε, με απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτου Σιμόπουλου, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Σε ανακοίνωση της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ» τονίζεται ότι «για το έργο θα υπογραφεί το επόμενο χρονικό διάστημα σχετική προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του δήμου Θεσσαλονίκης, του δήμου Καλαμαριάς και του δήμου Θερμαϊκού (κύριοι του έργου) και την «Εγνατία Οδός ΑΕ» που θα είναι και ο δικαιούχος του έργου».


Ο Στράτος Σιμόπουλος
Αναφερόμενος στο έργο σε συνέντευξή το στο ρ/σ «Ράδιο Θεσσαλονίκη» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτου Σιμόπουλου ανέφερε: «Αυτή είναι μια θετική εξέλιξη που αποδεικνύει επίσης ότι όταν οι φορείς της πόλης θέλουν, μπορούν να συνεργαστούν. Δείχνει και την κατεύθυνση, στην οποία πρέπει να βαδίσουμε. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί συνεργασία της Περιφέρειας, του δήμου Θεσσαλονίκης, του δήμου Καλαμαριάς, του δήμου Θερμαϊκού, της εταιρίας Εγνατία Οδός ΑΕ και του υπουργείου Υποδομών. Για να ξεκαθαρίσω σε σας και στους ακροατές, η βιωσιμότητα του έργου και το που θα γίνουν οι αποβάθρες είναι κάτι που αφορά τους δήμους και την Περιφέρεια. Εμείς ερχόμαστε ως κατασκευαστές ουσιαστικά και μελετητές μέσω της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που εποπτεύεται από το υπουργείο Υποδομών να προχωρήσουμε το έργο. Και βέβαια επειδή απαιτείται και χρηματοδότηση, και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων έχει στην ευθύνη της το Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας, με κονδύλια 4,5 δις από το 2007, μπορέσαμε και εντάξαμε τις μελέτες, και σε επόμενη φάση και την κατασκευή. Οι μελέτες είναι περίπου ένα εκατομμύριο και υπολογίζεται 8-10 εκατομμύρια η κατασκευή».
Δήλωση Γιάννη Μπουτάρη
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης δήλωσε σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας: «Η χρηματοδότηση των μελετών της Αστικής Παράκτιας Συγκοινωνίας από κονδύλια του ΕΣΠΑ 2007 - 2013 είναι μεγάλη επιτυχία. Το έργο που τόσο έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, ενώ επί χρόνια βρισκόταν απλώς σε επίπεδο συζητήσεων και εξαγγελιών. Χάρη στην επιμονή των φορέων της πόλης και στην καλή συνεργασία μεταξύ των Δήμων, της Περιφέρειας, της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και του ΥΠΟΜΕΔΙ καταφέραμε μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο να ξεπεράσουμε θεσμικά και νομικά κενά και, βεβαίως, και τα γραφειοκρατικά κωλύματα. Ελπίζω τώρα πως οι μελέτες θα τρέξουν κανονικά το 2014 και μακάρι να δούμε και τις πρώτες εργασίες την ίδια χρονιά ή έστω στις αρχές του 2015»
Ο Χρήστος Μάτης
Ο δημοτικός Συμβουλος Θεσσαλονίκης- Επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ - ΠΟΛΙΤΕΣ- Οικολογία στην Πράξη Χρήστος Μάτης δήλωσε: «Υπάρχει σχέδιο μετά τις μελέτες; Η απόφαση για την χρηματοδότηση των μελετών υποδομών και συμβούλων για την κατασκευή έξι προβλητών - στάσεων και των κτιριακών έργων στέγασης των εκδοτηρίων και των χώρων αναμονής επιβατών της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης είναι μία θετική απόφαση, η οποία μπορεί να προωθήσει ένα έργο που μπορεί να δώσει διεξόδους σε μέρος του συγκοινωνιακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης. Όμως, επειδή είναι μία δύσκολη περίοδος για την ελληνική οικονομία, υπάρχει ο κίνδυνος να δαπανηθεί 1 εκ. ευρώ σε μελέτες, αν δεν ανταποκριθούν εταιρείες που θα ενδιαφερθούν να αναλάβουν την εκτέλεση της διαδρομής. Έχουν γίνει κρούσεις; Υπάρχουν ενδιαφερόμενοι; Έχει υπολογιστεί το κόστος του εισιτηρίου και η ενδεχόμενη επιδότηση του; Για να μην μείνουν στα συρτάρια οι κόστους 1 εκ. ευρώ μελέτες, όπως έχουν μείνει τα εξαιρετικά σχέδια των οκτώ κορυφαίων αρχιτεκτόνων που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας και σχεδίασαν τις στάσεις της παράκτιας αστικής συγκοινωνίας, αλλά προσφάτως διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχουν λεφτά για να υλοποιηθούν επειδή θα κοστίσουν πολύ. Η πόλη χρειάζεται σχέδιο κι όχι επικοινωνιακά πυροτεχνήματα που είναι ακριβά. Τα συρτάρια μας είναι γεμάτα μελέτες…».
agelioforos.gr
23/8/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι νεκροί Έλληνες στα μακεδονικά χώματα σάς κοιτούν με οργή

«Παριστάνετε τα "καλά παιδιά" ελπίζοντας στη στήριξη του διεθνή παράγοντα για να παραμείνετε στην εξουσία», ήταν η κατηγορία πο...

Blog Widget by LinkWithin