Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου (efsyn.gr)
Τη δυνατότητα να μετατραπούν τα καύσιμα των πλοίων της ακτοπλοΐας από πετρέλαιο σε LNG (Liquefied Natural Gas)-(υγροποιημένο φυσικό αέριο) εξετάζει αυτή την εποχή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας με τους εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών. Στόχος του ΥΝΑ, μάλιστα, είναι μέσα στο 2014 να υπάρχει ένα καράβι της ακτοπλοΐας που θα κινείται με LNG. Αυτά δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος υποστήριξε ότι το LNG είναι ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον και, αν επιτευχθεί αυτή η μετατροπή, θα αποτελέσει μια μεγάλη καινοτομία που θα οδηγήσει πρώτα απ’ όλα σε μείωση του ναύλου.
Δύσκολος χειμώνας
Ανέφερε επίσης για ακόμη μια φορά ότι ο χειμώνας για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα είναι δύσκολος λόγω συσσωρευμένων ζημιών της τελευταίας τριετίας, που αγγίζουν τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ παραδέχθηκε ότι τα εισιτήρια είναι πολύ ακριβά, επειδή έχει αυξηθεί το κόστος των καυσίμων. Δεν έχει περάσει εξάλλου πολύς καιρός από τότε που ο υπουργός βρέθηκε ξημερώματα στο λιμάνι του Πειραιά και έγινε αποδέκτης παραπόνων επιβατών για το κόστος των εισιτηρίων.
Το ζήτημα με τα ναυτιλιακά καύσιμα απασχολεί εδώ και καιρό τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών. Πρόσφατα, μάλιστα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με έγγραφό του στον υφυπουργό Περιβάλλοντος Ασ. Παπαγεωργίου κατήγγειλε σοβαρές στρεβλώσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων που απασχολούν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και του ζήτησε να πάρει θέση.
Γνωστό είναι επίσης ότι ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλης, πολλές φορές έχει τονίσει ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα για την ακτοπλοΐα, δίνοντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα ότι μόνο το 2012 οι εταιρείες έχουν επιβαρυνθεί κατά 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2011 και 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν το 2009. «Για να κατανοήσουμε τη σημασία του κόστους καυσίμων στην ακτοπλοΐα, αρκεί να σημειώσουμε ότι το 58,6% του καθαρού ναύλου που πληρώνει ο επιβάτης αφορά τα καύσιμα», έχει δηλώσει ο Μ. Σακέλλης.
Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Να σημειωθεί, πάντως, ότι τελευταία σημειώνεται στροφή προς τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου και από μεγάλο αριθμό ποντοπόρων πλοίων. Η χρήση του έχει δρομολογηθεί εξάλλου και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με πρόσφατη οδηγία της, στην οποία αναφέρεται ότι το LNG είναι ένα ελκυστικό εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία, προκειμένου να πληρούνται οι απαιτήσεις μείωσης της περιεκτικότητας των θαλάσσιων καυσίμων σε θείο στις περιοχές ελέγχου των εκπομπών θείου, που αφορούν το ήμισυ των πλοίων που εκτελούν ευρωπαϊκές θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων.
http://www.efsyn.gr
13/8/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Τη δυνατότητα να μετατραπούν τα καύσιμα των πλοίων της ακτοπλοΐας από πετρέλαιο σε LNG (Liquefied Natural Gas)-(υγροποιημένο φυσικό αέριο) εξετάζει αυτή την εποχή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας με τους εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών. Στόχος του ΥΝΑ, μάλιστα, είναι μέσα στο 2014 να υπάρχει ένα καράβι της ακτοπλοΐας που θα κινείται με LNG. Αυτά δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος υποστήριξε ότι το LNG είναι ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον και, αν επιτευχθεί αυτή η μετατροπή, θα αποτελέσει μια μεγάλη καινοτομία που θα οδηγήσει πρώτα απ’ όλα σε μείωση του ναύλου.
Δύσκολος χειμώνας
Ανέφερε επίσης για ακόμη μια φορά ότι ο χειμώνας για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα είναι δύσκολος λόγω συσσωρευμένων ζημιών της τελευταίας τριετίας, που αγγίζουν τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ παραδέχθηκε ότι τα εισιτήρια είναι πολύ ακριβά, επειδή έχει αυξηθεί το κόστος των καυσίμων. Δεν έχει περάσει εξάλλου πολύς καιρός από τότε που ο υπουργός βρέθηκε ξημερώματα στο λιμάνι του Πειραιά και έγινε αποδέκτης παραπόνων επιβατών για το κόστος των εισιτηρίων.
Το ζήτημα με τα ναυτιλιακά καύσιμα απασχολεί εδώ και καιρό τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών. Πρόσφατα, μάλιστα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με έγγραφό του στον υφυπουργό Περιβάλλοντος Ασ. Παπαγεωργίου κατήγγειλε σοβαρές στρεβλώσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων που απασχολούν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και του ζήτησε να πάρει θέση.
Γνωστό είναι επίσης ότι ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλης, πολλές φορές έχει τονίσει ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα για την ακτοπλοΐα, δίνοντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα ότι μόνο το 2012 οι εταιρείες έχουν επιβαρυνθεί κατά 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2011 και 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν το 2009. «Για να κατανοήσουμε τη σημασία του κόστους καυσίμων στην ακτοπλοΐα, αρκεί να σημειώσουμε ότι το 58,6% του καθαρού ναύλου που πληρώνει ο επιβάτης αφορά τα καύσιμα», έχει δηλώσει ο Μ. Σακέλλης.
Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Να σημειωθεί, πάντως, ότι τελευταία σημειώνεται στροφή προς τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου και από μεγάλο αριθμό ποντοπόρων πλοίων. Η χρήση του έχει δρομολογηθεί εξάλλου και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με πρόσφατη οδηγία της, στην οποία αναφέρεται ότι το LNG είναι ένα ελκυστικό εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία, προκειμένου να πληρούνται οι απαιτήσεις μείωσης της περιεκτικότητας των θαλάσσιων καυσίμων σε θείο στις περιοχές ελέγχου των εκπομπών θείου, που αφορούν το ήμισυ των πλοίων που εκτελούν ευρωπαϊκές θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων.
http://www.efsyn.gr
13/8/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Eναλλακτική χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο πλοίων
Νέους αυστηρούς κανόνες για τα καύσιμα της ναυτιλίας θεσπίζει η ΕΕ
Η ελληνική ναυτιλία πρωτοπορεί: Το πρώτο φορτηγό πλοίο που θα κινείται με φυσικό αέριο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου