Την ιδιαίτερη σημασία της επανεκκίνησης των έργων στις σήραγγες των Τεμπών για τη χώρα αλλά και την περιοχή, υπογράμμισαν σήμερα με την παρουσία τους στο εργοτάξιο του έργου ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Στ. Καλογιάννης, καθώς και ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μάξιμος Χαρακόπουλος. Όπως ανακοινώθηκε, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το έργο, θα είναι έτοιμο το Μάιο του 2015.
Ο κ. Χατζηδάκης σε δηλώσεις του μετά την επίσκεψή του στο έργο, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επανεκκίνηση των εργασιών αλλά και την πορεία του έργου το οποίο ήταν ήδη έτοιμο σε ποσοστό 75% πριν την διακοπή των εργασιών, παρότι όπως αναγνώρισε πρόκειται για έργο που παρουσιάζει πολλές δυσκολίες λόγω της φυσικής του θέσης. Σχολίασε δε ότι τόσο η επανεκκίνηση των εργασιών στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο όσο και στους υπολοίπους αποτελεί την απάντηση σε εκείνους που αμφισβητούν την αναπτυξιακή πορεία στην οποία έχει μπει η χώρα.
Από την πλευρά του ο κ Καλογιάννης ανακοίνωσε ότι το έργο θα είναι έτοιμο το Μάιο του 2015 αν όλα πάνε καλά.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και δήμαρχοι της περιοχής έθεσαν προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου δύο ζητήματα: το ένα αφορά στην μείωση του κόστους των διοδίων και το άλλο στην δημιουργία κόμβου που όταν θα ολοκληρωθεί το έργο θα δίνει την δυνατότητα εξόδου από την ΠΑΘΕ στα παράλια του Νομού Λάρισας (στην υφιστάμενη μελέτη υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία ημίκομβου που δίνει την δυνατότητα εξόδου προς τα παράλια σε αυτούς που έχουν κατεύθυνση από Αθήνα αλλά όχι στους προερχόμενους από Θεσσαλονίκη). Σχετικά με το ζήτημα των διοδίων ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι θα γίνει ό,τι προβλέπει η σύμβαση για να συμπληρώσει ότι το σίγουρο είναι πως δεν θα υπάρξει αναπροσαρμογή του αντιτίμου των διοδίων προς τα πάνω.
Από την πλευρά του, ο κ. Καλογιάννης παρέπεμψε στο μέλλον την επίλυση των δύο ζητημάτων που τέθηκαν και συγκεκριμένα στην διαβούλευση που θα υπάρξει μεταξύ της παραχωρησιούχου εταιρείας και του Δημοσίου.
Εξάλλου ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε την σημασία του έργου για την ασφάλεια των διερχομένων αλλά και την ανάπτυξη της περιοχής.
Αναλυτικές δηλώσεις Κ. Χατζηδάκη και Στ. Καλογιάννη για τα έργα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου
Υπόθεση λίγων εβδομάδων είναι η πλήρης ανάπτυξη εργοταξίων σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, δήλωσαν σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός, Σταύρος Καλογιάννης που επισκέφθηκαν μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάξιμο Χαρακόπουλο, τα έργα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, στη Θεσσαλία. Οι υπουργοί διευκρίνισαν ότι δεν αναμένεται αύξηση των διοδίων. «Έχουμε σήμερα ακόμη μία απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων, έχουν πάρει μπροστά. Υπήρχαν φυσικά εκείνοι που αμφέβαλλαν. Η κριτική είναι πάντοτε καλοδεχούμενη, αλλά αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα, και το αποτέλεσμα είναι θετικό» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75% και οι μεγάλες σήραγγες της παράκαμψης των Τεμπών έχουν, ήδη, ανοίξει. Είναι έτοιμες σε επίπεδο έργων πολιτικού μηχανικού και ολοκληρώνονται τα ηλεκτρομηχανολογικά, τα οποία είναι έτοιμα σε ποσοστό 75%.
«Στο υπουργείο δουλεύουμε σκληρά στην κατεύθυνση να επανεκκινήσουν πλήρως τα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και τα δημόσια έργα γενικότερα σε ολόκληρη τη χώρα» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Καλογιάννης, διευκρινίζοντας ότι είναι θέμα ελάχιστων εβδομάδων η πλήρης ανάπτυξη εργοταξίων στους αυτοκινητόδρομους.
Το συγκεκριμένο έργο είναι πιθανό να έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, γίνεται όμως προσπάθεια ορισμένα τμήματά του να δοθούν νωρίτερα στην κυκλοφορία.
Σχετικά με τα διόδια, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι θα εφαρμοστούν αυτά που προβλέπουν οι συμβάσεις οι οποίες εγκρίθηκαν από τη Βουλή και δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αναπροσαρμογή προς τα πάνω.
«Η επίσπευση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο. Δίνουμε έναν αγώνα δρόμου με στόχο την ανάκαμψη και την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ο αγώνας αυτός είναι μαραθώνιος και χρειάζονται αντοχές, επιμονή και σταθεροί ρυθμοί. Παρά τις δυσκολίες η Ελλάδα αρχίζει να τα καταφέρνει» επεσήμανε ο κ. Χαρακόπουλος.
Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί Ημαθίας), ο οποίος υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης, περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός - Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκοτίνα.
Με την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός - Ραψάνη, μήκους 11 χιλιομέτρων, παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών μέσω των διπλών σηράγγων Τ1 (μήκους 2.000 μέτρων) και Τ2 (μήκους 6.000 μέτρων).
Με την κατασκευή του τμήματος Πλαταμώνας - Σκοτίνα, μήκους 14 χιλιομέτρων, παρακάμπτονται οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας μέσω των σηράγγων Τ3, (μήκους 2.700 μέτρων).
Μέχρι σήμερα, στις σήραγγες αυτές έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι εργασίες πολιτικού μηχανικού στις σήραγγες Τ1 και Τ2 και προχωρούν οι εργασίες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50%).
Οι εργασίες πολιτικού μηχανικού στις σήραγγες Τ3 έχουν ολοκληρωθεί κατά 75%. Απομένει προς διάνοιξη τμήμα μήκους περίπου 350 μέτρων.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και παραχωρησιούχου / κατασκευαστή, στις 12-4-2013, και σε συνδυασμό με την αποπληρωμή εκτελεσμένων εργασιών κατασκευής της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες, στο τέλος του 2012, έχει επέλθει πλήρης επανεκκίνηση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων σε όλα τα μέτωπα του έργου.
Συγκεκριμένα εκτελούνται:
- Εργασίες οδοποιίας στο τμήμα μεταξύ των σηράγγων Τ1 και Τ2 μήκους ενός χιλιομέτρου.
- Εργασίες κατασκευής κτιρίου ελέγχου της σήραγγας Τ2.
- Κατασκευή κτιρίων εξαερισμού της σήραγγας Τ2 (βόρειο και νότιο).
- Εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος εκατέρωθεν της νέας γέφυρας του ποταμού Πηνειού, μήκους 220 μέτρων.
- Εργασίες κατασκευής οδικών τμημάτων εκατέρωθεν της γέφυρας Β460 του ΟΣΕ.
- Χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του ανισόπεδου κόμβου Ραψάνης.
- Εργασίες διάνοιξης και τελικών επενδύσεων στα νότια μέτωπα της σήραγγας Παντελεήμονα. Στα βόρεια μέτωπα της σήραγγας αυτής γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την ολοκλήρωση της υπόγειας διάνοιξης σε 350 μέτρα.
- Εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β560 και οδοποιίας στο τμήμα βορείως των σηράγγων Παντελεήμονα στην περιοχή Σκοτίνας.
Ήδη, έχει ολοκληρωθεί περίπου το 72% του φυσικού αντικειμένου του έργου.
Με βάση το εγκεκριμένο, πλέον, χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των νέων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου, Ευαγγελισμός - Ραψάνη και Πλαταμώνας - Σκοτίνα, προβλέπεται στο τέλος Μαΐου του 2015.
Μετά την παράδοση των προαναφερόμενων νέων τμημάτων και σε συνδυασμό με την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής της παράκαμψης Στυλίδας (το περασμένο φθινόπωρο) και του ανισόπεδου κόμβου Ροδίτσας, στην περιοχή της Λαμίας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
.agelioforos.gr
14/5/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Ο κ. Χατζηδάκης σε δηλώσεις του μετά την επίσκεψή του στο έργο, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επανεκκίνηση των εργασιών αλλά και την πορεία του έργου το οποίο ήταν ήδη έτοιμο σε ποσοστό 75% πριν την διακοπή των εργασιών, παρότι όπως αναγνώρισε πρόκειται για έργο που παρουσιάζει πολλές δυσκολίες λόγω της φυσικής του θέσης. Σχολίασε δε ότι τόσο η επανεκκίνηση των εργασιών στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο όσο και στους υπολοίπους αποτελεί την απάντηση σε εκείνους που αμφισβητούν την αναπτυξιακή πορεία στην οποία έχει μπει η χώρα.
Από την πλευρά του ο κ Καλογιάννης ανακοίνωσε ότι το έργο θα είναι έτοιμο το Μάιο του 2015 αν όλα πάνε καλά.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και δήμαρχοι της περιοχής έθεσαν προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου δύο ζητήματα: το ένα αφορά στην μείωση του κόστους των διοδίων και το άλλο στην δημιουργία κόμβου που όταν θα ολοκληρωθεί το έργο θα δίνει την δυνατότητα εξόδου από την ΠΑΘΕ στα παράλια του Νομού Λάρισας (στην υφιστάμενη μελέτη υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία ημίκομβου που δίνει την δυνατότητα εξόδου προς τα παράλια σε αυτούς που έχουν κατεύθυνση από Αθήνα αλλά όχι στους προερχόμενους από Θεσσαλονίκη). Σχετικά με το ζήτημα των διοδίων ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι θα γίνει ό,τι προβλέπει η σύμβαση για να συμπληρώσει ότι το σίγουρο είναι πως δεν θα υπάρξει αναπροσαρμογή του αντιτίμου των διοδίων προς τα πάνω.
Από την πλευρά του, ο κ. Καλογιάννης παρέπεμψε στο μέλλον την επίλυση των δύο ζητημάτων που τέθηκαν και συγκεκριμένα στην διαβούλευση που θα υπάρξει μεταξύ της παραχωρησιούχου εταιρείας και του Δημοσίου.
Εξάλλου ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε την σημασία του έργου για την ασφάλεια των διερχομένων αλλά και την ανάπτυξη της περιοχής.
Αναλυτικές δηλώσεις Κ. Χατζηδάκη και Στ. Καλογιάννη για τα έργα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου
Υπόθεση λίγων εβδομάδων είναι η πλήρης ανάπτυξη εργοταξίων σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, δήλωσαν σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός, Σταύρος Καλογιάννης που επισκέφθηκαν μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάξιμο Χαρακόπουλο, τα έργα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, στη Θεσσαλία. Οι υπουργοί διευκρίνισαν ότι δεν αναμένεται αύξηση των διοδίων. «Έχουμε σήμερα ακόμη μία απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων, έχουν πάρει μπροστά. Υπήρχαν φυσικά εκείνοι που αμφέβαλλαν. Η κριτική είναι πάντοτε καλοδεχούμενη, αλλά αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα, και το αποτέλεσμα είναι θετικό» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75% και οι μεγάλες σήραγγες της παράκαμψης των Τεμπών έχουν, ήδη, ανοίξει. Είναι έτοιμες σε επίπεδο έργων πολιτικού μηχανικού και ολοκληρώνονται τα ηλεκτρομηχανολογικά, τα οποία είναι έτοιμα σε ποσοστό 75%.
«Στο υπουργείο δουλεύουμε σκληρά στην κατεύθυνση να επανεκκινήσουν πλήρως τα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και τα δημόσια έργα γενικότερα σε ολόκληρη τη χώρα» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Καλογιάννης, διευκρινίζοντας ότι είναι θέμα ελάχιστων εβδομάδων η πλήρης ανάπτυξη εργοταξίων στους αυτοκινητόδρομους.
Το συγκεκριμένο έργο είναι πιθανό να έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, γίνεται όμως προσπάθεια ορισμένα τμήματά του να δοθούν νωρίτερα στην κυκλοφορία.
Σχετικά με τα διόδια, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι θα εφαρμοστούν αυτά που προβλέπουν οι συμβάσεις οι οποίες εγκρίθηκαν από τη Βουλή και δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αναπροσαρμογή προς τα πάνω.
«Η επίσπευση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο. Δίνουμε έναν αγώνα δρόμου με στόχο την ανάκαμψη και την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ο αγώνας αυτός είναι μαραθώνιος και χρειάζονται αντοχές, επιμονή και σταθεροί ρυθμοί. Παρά τις δυσκολίες η Ελλάδα αρχίζει να τα καταφέρνει» επεσήμανε ο κ. Χαρακόπουλος.
Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί Ημαθίας), ο οποίος υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης, περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός - Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκοτίνα.
Με την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός - Ραψάνη, μήκους 11 χιλιομέτρων, παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών μέσω των διπλών σηράγγων Τ1 (μήκους 2.000 μέτρων) και Τ2 (μήκους 6.000 μέτρων).
Με την κατασκευή του τμήματος Πλαταμώνας - Σκοτίνα, μήκους 14 χιλιομέτρων, παρακάμπτονται οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας μέσω των σηράγγων Τ3, (μήκους 2.700 μέτρων).
Μέχρι σήμερα, στις σήραγγες αυτές έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι εργασίες πολιτικού μηχανικού στις σήραγγες Τ1 και Τ2 και προχωρούν οι εργασίες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50%).
Οι εργασίες πολιτικού μηχανικού στις σήραγγες Τ3 έχουν ολοκληρωθεί κατά 75%. Απομένει προς διάνοιξη τμήμα μήκους περίπου 350 μέτρων.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και παραχωρησιούχου / κατασκευαστή, στις 12-4-2013, και σε συνδυασμό με την αποπληρωμή εκτελεσμένων εργασιών κατασκευής της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες, στο τέλος του 2012, έχει επέλθει πλήρης επανεκκίνηση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων σε όλα τα μέτωπα του έργου.
Συγκεκριμένα εκτελούνται:
- Εργασίες οδοποιίας στο τμήμα μεταξύ των σηράγγων Τ1 και Τ2 μήκους ενός χιλιομέτρου.
- Εργασίες κατασκευής κτιρίου ελέγχου της σήραγγας Τ2.
- Κατασκευή κτιρίων εξαερισμού της σήραγγας Τ2 (βόρειο και νότιο).
- Εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος εκατέρωθεν της νέας γέφυρας του ποταμού Πηνειού, μήκους 220 μέτρων.
- Εργασίες κατασκευής οδικών τμημάτων εκατέρωθεν της γέφυρας Β460 του ΟΣΕ.
- Χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του ανισόπεδου κόμβου Ραψάνης.
- Εργασίες διάνοιξης και τελικών επενδύσεων στα νότια μέτωπα της σήραγγας Παντελεήμονα. Στα βόρεια μέτωπα της σήραγγας αυτής γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την ολοκλήρωση της υπόγειας διάνοιξης σε 350 μέτρα.
- Εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β560 και οδοποιίας στο τμήμα βορείως των σηράγγων Παντελεήμονα στην περιοχή Σκοτίνας.
Ήδη, έχει ολοκληρωθεί περίπου το 72% του φυσικού αντικειμένου του έργου.
Με βάση το εγκεκριμένο, πλέον, χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των νέων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου, Ευαγγελισμός - Ραψάνη και Πλαταμώνας - Σκοτίνα, προβλέπεται στο τέλος Μαΐου του 2015.
Μετά την παράδοση των προαναφερόμενων νέων τμημάτων και σε συνδυασμό με την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής της παράκαμψης Στυλίδας (το περασμένο φθινόπωρο) και του ανισόπεδου κόμβου Ροδίτσας, στην περιοχή της Λαμίας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
.agelioforos.gr
14/5/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Κοιλάδα Τεμπών: Να αποκατασταθεί το περιβάλλον
Λάρισα: Στην ευρωβουλή η παύση των εργασιών στην Κοιλάδα των Τεμπών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου