Η ευρωπαία επίτροπος για την κλιματική αλλαγή κάλεσε την κυβέρνηση Obama να απορρίψει την κατασκευή του προτεινόμενου αγωγού Keystone XL προκειμένου να στείλει «μήνυμα» ότι οι ΗΠΑ βλέπουν «σοβαρά» την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
«Θα αποτελούσε ένα ισχυρό μήνυμα για την κυβέρνηση Obama», είπε σε δημοσιογράφους η Επίτροπος για την κλιματική αλλαγή, Connie Hedegaard.
Αυτή την εβδομάδα η Hedegaard επισκέπτεται βουλευτές, αξιωματούχους της κυβέρνησης και της Παγκόσμιας Τράπεζας σε Ουάσιγκτον και Βοστώνη.
Αναμένεται να συναντηθεί με Δημοκρατικούς, όπως τον αντιπρόσωπο της Καλιφόρνια Henry Waxman και τον Γερουσιαστή Sheldon Whitehouse, που είναι δύο μεγάλοι υποστηρικτές της κλιματικής νομοθεσίας στο Κογκρέσο, όπως επίσης και τον αμερικανό απεσταλμένο για την κλιματική αλλαγή Todd Stern και τον οικονομικό σύμβουλο του Λευκού Οίκου Michael Froman.
Η Hedegaard τόνισε ότι η απόρριψη της κατασκευής του αμφιλεγόμενου αγωγού, που αν ολοκληρωθεί θα μεταφέρει 830,000 βαρέλια αργού πετρελαίου ημερησίως από την Alberta του Καναδά στα διυλιστήρια του Τέξας, θα δείξει ότι οι ΗΠΑ «θα αποφύγουν να κάνουν κάτι» που θα συνεισέφερε σημαντικά στην κλιματική αλλαγή.
Είπε επίσης ότι η ΕΕ θα συνεχίσει να χαρακτηρίζει την άμμο πετρελαίου ή ασφαλτούχο άμμο του Καναδά ως «ιδιαίτερα ρυπογόνα». [Δείτε ιστορικό]***
Ο υπουργός φυσικών πόρων του Καναδά είπε νωρίτερα την Πέμπτη ότι είναι «επιφυλακτικά αισιόδοξος» για την έγκριση του προτεινόμενου αγωγού της TransCanada Corp.
Αμερικανοί αξιωματούχοι λένε πως αναμένουν τελική απόφαση για τον Keystone στα μέσα του 2013.
Το σύστημα εμπορίας εκπομπών και οι αερογραμμές
Πέρα του αγωγού Keystone, η Hedegaard τόνισε ότι μια άλλη μεγάλη δοκιμασία για την αμερικανική κυβέρνηση είναι το κατά πόσο θα συνεργαστεί στις διαπραγματεύσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ για την δημιουργία ενός παγκόσμιου πλαισίου μείωσης των εκπομπών των αερογραμμών.
Οι διαπραγματευτές θα συναντηθούν εκ νέου τον Μάρτιο στο πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
Το όργανο του ΟΗΕ δέχεται πιέσεις να αναπτύξει σχετικό σχέδιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, διαφορετικά η ΕΕ θα εφαρμόσει το νόμο που θα αναγκάσει όλες τις αερογραμμές να πληρώνουν για κάθε τόνο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν αναφορικά με τις πτήσεις από και προς την ΕΕ.
Η απειλή εφαρμογής του εν λόγω νόμου το 2012 προκάλεσε φόβους για έναν παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο. ΗΠΑ, Ινδία, Κίνα και Ρωσία τάχθηκαν όλες κατά του ευρωπαϊκού νόμου.
Η Hedegaard υπογράμμισε ότι αναμένει πρόοδο στις διαπραγματεύσεις και συγκεκριμένα να βρεθεί «κοινός τόπος» για τις εκπομπές των αερογραμμών με τις ΗΠΑ.
Ωστόσο πρόσθεσε ότι η τελευταία πρόταση των ΗΠΑ – που μιλά για μείωση των εκπομπών στον εναέριο χώρο των κρατών αλλά να εξαιρεθούν οι εκπομπές πάνω από τα διεθνή ύδατα- είναι ανεπαρκής καθώς καλύπτει μια «μικρή αναλογία των παγκόσμιων εκπομπών των πτήσεων».
«Θα αποτελούσε ένα ισχυρό μήνυμα για την κυβέρνηση Obama», είπε σε δημοσιογράφους η Επίτροπος για την κλιματική αλλαγή, Connie Hedegaard.
Αυτή την εβδομάδα η Hedegaard επισκέπτεται βουλευτές, αξιωματούχους της κυβέρνησης και της Παγκόσμιας Τράπεζας σε Ουάσιγκτον και Βοστώνη.
Αναμένεται να συναντηθεί με Δημοκρατικούς, όπως τον αντιπρόσωπο της Καλιφόρνια Henry Waxman και τον Γερουσιαστή Sheldon Whitehouse, που είναι δύο μεγάλοι υποστηρικτές της κλιματικής νομοθεσίας στο Κογκρέσο, όπως επίσης και τον αμερικανό απεσταλμένο για την κλιματική αλλαγή Todd Stern και τον οικονομικό σύμβουλο του Λευκού Οίκου Michael Froman.
Η Hedegaard τόνισε ότι η απόρριψη της κατασκευής του αμφιλεγόμενου αγωγού, που αν ολοκληρωθεί θα μεταφέρει 830,000 βαρέλια αργού πετρελαίου ημερησίως από την Alberta του Καναδά στα διυλιστήρια του Τέξας, θα δείξει ότι οι ΗΠΑ «θα αποφύγουν να κάνουν κάτι» που θα συνεισέφερε σημαντικά στην κλιματική αλλαγή.
Είπε επίσης ότι η ΕΕ θα συνεχίσει να χαρακτηρίζει την άμμο πετρελαίου ή ασφαλτούχο άμμο του Καναδά ως «ιδιαίτερα ρυπογόνα». [Δείτε ιστορικό]***
Ο υπουργός φυσικών πόρων του Καναδά είπε νωρίτερα την Πέμπτη ότι είναι «επιφυλακτικά αισιόδοξος» για την έγκριση του προτεινόμενου αγωγού της TransCanada Corp.
Αμερικανοί αξιωματούχοι λένε πως αναμένουν τελική απόφαση για τον Keystone στα μέσα του 2013.
Το σύστημα εμπορίας εκπομπών και οι αερογραμμές
Πέρα του αγωγού Keystone, η Hedegaard τόνισε ότι μια άλλη μεγάλη δοκιμασία για την αμερικανική κυβέρνηση είναι το κατά πόσο θα συνεργαστεί στις διαπραγματεύσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ για την δημιουργία ενός παγκόσμιου πλαισίου μείωσης των εκπομπών των αερογραμμών.
Οι διαπραγματευτές θα συναντηθούν εκ νέου τον Μάρτιο στο πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
Το όργανο του ΟΗΕ δέχεται πιέσεις να αναπτύξει σχετικό σχέδιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, διαφορετικά η ΕΕ θα εφαρμόσει το νόμο που θα αναγκάσει όλες τις αερογραμμές να πληρώνουν για κάθε τόνο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν αναφορικά με τις πτήσεις από και προς την ΕΕ.
Η απειλή εφαρμογής του εν λόγω νόμου το 2012 προκάλεσε φόβους για έναν παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο. ΗΠΑ, Ινδία, Κίνα και Ρωσία τάχθηκαν όλες κατά του ευρωπαϊκού νόμου.
Η Hedegaard υπογράμμισε ότι αναμένει πρόοδο στις διαπραγματεύσεις και συγκεκριμένα να βρεθεί «κοινός τόπος» για τις εκπομπές των αερογραμμών με τις ΗΠΑ.
Ωστόσο πρόσθεσε ότι η τελευταία πρόταση των ΗΠΑ – που μιλά για μείωση των εκπομπών στον εναέριο χώρο των κρατών αλλά να εξαιρεθούν οι εκπομπές πάνω από τα διεθνή ύδατα- είναι ανεπαρκής καθώς καλύπτει μια «μικρή αναλογία των παγκόσμιων εκπομπών των πτήσεων».
***Ιστορικό
Η Alberta του Καναδά κατέχει περίπου το 85% των παγκοσμίων αποθεμάτων άμμου πετρελαίου, τα οποία όμως είναι εξαιρετικά ρυπογόνα.Η άμμος πετρελαίου είναι γνωστή και ως «ασφαλτούχος άμμος».
Επειδή η εξόρυξη και επεξεργασία της απαιτεί τεράστια ποσά ενέργειας και νερού, εκτιμάται ότι ελευθερώνει τρεις με πέντε φορές περισσότερο CO2 από το συμβατικό πετρέλαιο.
EurActiv.gr
Σάβ, 02/03/2013
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Επειδή η εξόρυξη και επεξεργασία της απαιτεί τεράστια ποσά ενέργειας και νερού, εκτιμάται ότι ελευθερώνει τρεις με πέντε φορές περισσότερο CO2 από το συμβατικό πετρέλαιο.
EurActiv.gr
Σάβ, 02/03/2013
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου