Υγειονομική βόμβα αποτελούν τα εμπορεύματα αλλά και τα ίδια τα κοντέινερ που φθάνουν στα λιμάνια της Ευρώπης από χώρες της Ασίας όπως η Κίνα και το Βιετνάμ, αφού συχνά βρίθουν τοξικών αερίων και καρκινογόνων ουσιών που συνιστούν σοβαρό κίνδυνο για την υγεία των καταναλωτών, αλλά και διάφορες κατηγορίες υπαλλήλων που καλούνται να τα χειριστούν, όπως αποκαλύπτει με ρεπορτάζ της η εφημερίδα Le Monde.
Πρόκειται για ένα φαινόμενο τεραστίων διαστάσεων αφού ένα εκατομμύριο κοντέινερ γεμάτα εμπορεύματα φθάνει κάθε εβδομάδα στην Ευρώπη, μέσω πλοίων. Όπως αναφέρει η Monde, το 15%-20% των κοντέινερ που φθάνουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια, δηλαδή ένα στα πέντε, περιέχουν ιδιαιτέρως επικίνδυνα αέρια, καρκινογόνα ή νευροτοξικά.
Αυτές οι τοξικές, άοσμες και άχρωμες ουσίες απειλούν πολλές κατηγορίες εργαζομένων: μεταφορείς, τελωνειακούς κ.α.
Ενδεικτικό της σοβαρότητας είναι ότι το 2010, στην Ολλανδία, κατά την παραλαβή ενός γυάλινου κοντέινερ από την Κίνα που μεταφερόταν σε ξύλινες θήκες, δυο υπάλληλοι δηλητηριάστηκαν. Ο ένας έμεινε 5 μέρες σε κώμα, ενώ η κατάσταση της υγείας του δεύτερου επιδεινώθηκε: έχασε βάρος, αλλοιώθηκε η όσφρηση και η γεύση.
Η παρουσία αυτών των τοξικών αερίων, οφείλεται εν μέρει στην διαδικασία απολύμανσης που συχνά είναι υποχρεωτική, για να αποφευχθεί μεταξύ άλλων η μούχλα, ωστόσο υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες ασφαλείας που πρέπει να τηρηθούν, όπως π.χ. ο καλός αερισμός του κοντέινερ πριν την τοποθέτηση των εμπορευμάτων, αλλά δυστυχώς δεν ακολουθούνται πάντα.
Υπάρχει επίσης μια άλλη πηγή τοξικότητας που απειλεί εξίσου την υγεία των καταναλωτών. Πρόκειται για αέρια και ατμούς που εκπέμπονται από τα ίδια τα προϊόντα κατά την διάρκεια της μεταφοράς: τα έπιπλα, τα παπούτσια, τα ρούχα, που κατασκευάζονται στην Ασία και κυρίως στο Βιετνάμ και την Κίνα περιέχουν συχνά διαλύτες με καρκινογόνες ουσίες.
.ethnos.gr
7/1/13
--
-
En 2010, aux Pays-Bas, en déchargeant un conteneur de verre transporté dans des caisses en bois en provenance de Chine, deux manutentionnaires ont été grièvement intoxiqués. L'un est resté cinq jours dans le coma, l'autre a vu sa santé gravement altérée : perte importante de poids, perte de l'odorat et du goût.
La présence de ces gaz est due en partie aux opérations de fumigation, une pratique nécessaire, parfois obligatoire, destinée à éliminer les moisissures et les animaux nuisibles durant le transport et à éviter l'introduction dans les pays importateurs de parasites, de bactéries et de maladies. C'est sans doute par la voie d'un conteneur de poteries chinoises que le frelon asiatique a envahi l'Europe.
Pour éviter tout danger, cette opération de fumigation est en principe entourée de précautions. Les conteneurs doivent être aspergés de gaz puis immédiatement ventilés avant d'y faire pénétrer la marchandise. Ils doivent faire l'objet d'une signalisation spécifique apposée sur la porte : une étiquette "danger, cet engin est sous fumigation", illustrée d'une tête de mort et du numéro ONU 3359. En mars 2010, l'Union européenne a interdit l'utilisation du bromométhane, considéré comme trop nocif. Mais de nombreux pays continuent d'utiliser ce gaz. Surtout, très peu d'entreprises se conforment à l'obligation de mentionner sur les conteneurs la présence de gaz toxiques, pour ne pas se soumettre à l'obligation de défumiger...........http://www.lemonde.fr/planete/article/2013/01/02/du-poison-dans-les-conteneurs-maritimes_1812005_3244.html
Πρόκειται για ένα φαινόμενο τεραστίων διαστάσεων αφού ένα εκατομμύριο κοντέινερ γεμάτα εμπορεύματα φθάνει κάθε εβδομάδα στην Ευρώπη, μέσω πλοίων. Όπως αναφέρει η Monde, το 15%-20% των κοντέινερ που φθάνουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια, δηλαδή ένα στα πέντε, περιέχουν ιδιαιτέρως επικίνδυνα αέρια, καρκινογόνα ή νευροτοξικά.
Αυτές οι τοξικές, άοσμες και άχρωμες ουσίες απειλούν πολλές κατηγορίες εργαζομένων: μεταφορείς, τελωνειακούς κ.α.
Ενδεικτικό της σοβαρότητας είναι ότι το 2010, στην Ολλανδία, κατά την παραλαβή ενός γυάλινου κοντέινερ από την Κίνα που μεταφερόταν σε ξύλινες θήκες, δυο υπάλληλοι δηλητηριάστηκαν. Ο ένας έμεινε 5 μέρες σε κώμα, ενώ η κατάσταση της υγείας του δεύτερου επιδεινώθηκε: έχασε βάρος, αλλοιώθηκε η όσφρηση και η γεύση.
Η παρουσία αυτών των τοξικών αερίων, οφείλεται εν μέρει στην διαδικασία απολύμανσης που συχνά είναι υποχρεωτική, για να αποφευχθεί μεταξύ άλλων η μούχλα, ωστόσο υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες ασφαλείας που πρέπει να τηρηθούν, όπως π.χ. ο καλός αερισμός του κοντέινερ πριν την τοποθέτηση των εμπορευμάτων, αλλά δυστυχώς δεν ακολουθούνται πάντα.
Υπάρχει επίσης μια άλλη πηγή τοξικότητας που απειλεί εξίσου την υγεία των καταναλωτών. Πρόκειται για αέρια και ατμούς που εκπέμπονται από τα ίδια τα προϊόντα κατά την διάρκεια της μεταφοράς: τα έπιπλα, τα παπούτσια, τα ρούχα, που κατασκευάζονται στην Ασία και κυρίως στο Βιετνάμ και την Κίνα περιέχουν συχνά διαλύτες με καρκινογόνες ουσίες.
.ethnos.gr
7/1/13
--
-
- Des millions de conteneurs maritimes hautement toxiques
En 2010, aux Pays-Bas, en déchargeant un conteneur de verre transporté dans des caisses en bois en provenance de Chine, deux manutentionnaires ont été grièvement intoxiqués. L'un est resté cinq jours dans le coma, l'autre a vu sa santé gravement altérée : perte importante de poids, perte de l'odorat et du goût.
La présence de ces gaz est due en partie aux opérations de fumigation, une pratique nécessaire, parfois obligatoire, destinée à éliminer les moisissures et les animaux nuisibles durant le transport et à éviter l'introduction dans les pays importateurs de parasites, de bactéries et de maladies. C'est sans doute par la voie d'un conteneur de poteries chinoises que le frelon asiatique a envahi l'Europe.
SOLVANTS, GAZ TOXIQUES...
Pour éviter tout danger, cette opération de fumigation est en principe entourée de précautions. Les conteneurs doivent être aspergés de gaz puis immédiatement ventilés avant d'y faire pénétrer la marchandise. Ils doivent faire l'objet d'une signalisation spécifique apposée sur la porte : une étiquette "danger, cet engin est sous fumigation", illustrée d'une tête de mort et du numéro ONU 3359. En mars 2010, l'Union européenne a interdit l'utilisation du bromométhane, considéré comme trop nocif. Mais de nombreux pays continuent d'utiliser ce gaz. Surtout, très peu d'entreprises se conforment à l'obligation de mentionner sur les conteneurs la présence de gaz toxiques, pour ne pas se soumettre à l'obligation de défumiger...........http://www.lemonde.fr/planete/article/2013/01/02/du-poison-dans-les-conteneurs-maritimes_1812005_3244.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου