Μετά από πολλά χρόνια οι έλληνες παραγωγοί επιστρέφουν στην διεθνή έκθεση προώθησης αγροτικών προϊόντων "Πράσινη Εβδομάδα" (7-17.2.). Η κρίση τους αναγκάζει να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες στο εξωτερικό
Η "Πράσινη Eβδομάδα" του Βερολίνου είναι η μεγαλύτερη έκθεση προώθησης αγροτικών προϊόντων στον κόσμο. Πάνω από 400.000 επισκέπτες προσφέρουν στους παραγωγούς τροφίμων ένα πρόσφορο δοκιμαστικό πεδίο για τα προϊόντα τους, δηλαδή κατά πόσο γίνονται αποδεκτά από το γερμανικό κοινό. Παρότι οι επισκέπτες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε 100.000 προϊόντα από 67 χώρες, Οι πάνω από 1.600 εκθέτες έχουν πολλές ευκαιρίες να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους. Και αυτό επειδή είναι μεγάλη η διάθεση του κοινού να γνωρίσει νέες γεύσεις.
Με την κρίση επιστροφή στην Πράσινη Εβδομάδα
Το περίπτερο στο Βερολίνο ο Παντελής Λαμπαδάριος το μοιράζεται με τον συντοπίτη του Νίκο Δρίτσα, ο οποίος, όπως μας είπε, παράγει την μεγαλύτερη ποσότητα ελαιόλαδου στην Αίγινα. Ενώ στο παρελθόν η συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού επιδοτούνταν από το ελληνικό κράτος, τώρα τα έξοδα στην Πράσινη Εβδομάδα θα πρέπει να τα πληρώσουν οι ίδιοι οι εκθέτες. Για το νοίκι του περιπτέρου, την μεταφορά του προϊόντος και τη διανυκτέρευση θα πρέπει να υπολογίζει κανείς το ποσό των 7000 ευρώ. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που τελικά ο αριθμός των ελλήνων εκθετών δεν ξεπερνά τους πέντε. Ο Νίκος Δρίτσας το ρίσκαρε: “Το κόστος των εκθέσεων είναι μεγάλο. Στην κατάσταση που βρισκόμαστε αυτήν την στιγμή είναι για μας ένα μεγάλο άλμα. Τα χρήματα δεν μας περισσεύουν. Ελπίζουμε επειδή διαθέτουμε ένα πάρα πολύ καλό προϊόν να υπάρχει η ανάλογη προβολή και η ανταπόκριση του κόσμου ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε και να συμμετέχουμε σε διάφορες εκθέσεις ανά τον κόσμο για να μπορούμε να προβάλουμε το προϊόν μας.”
Πληρώνουν οι εκθέτες για το περίπτερο
Ο Παντελής Λαμπαδάριος και ο Νίκος Δρίτσας στην Grüne WocheΓια την διεξαγωγή της Πράσινης Εβδομάδας οι δύο παραγωγοί από την Αίγινα έμαθαν μόλις τυχαία την ημέρα των Χριστουγέννων από άτομο που εργάζεται στο Ελληνογερμανικό Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο στην Αθήνα.
Μόλις μερικές μέρες νωρίτερα είχε ρωτηθεί και ο Bastian Jordan από τους αρμόδιους της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου αν θα μπορούσε να την εκπροσωπήσει στην έκθεση του Βερολίνου. Ο γερμανικής καταγωγής παραγωγός ελαιόλαδου από τη Λέσβο που είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας ελαιόλαδου του νησιού στην γερμανική αγορά συμφώνησε αμέσως. “Το κονδύλιο που σκόπευε να διαθέσει η περιφέρεια για το περίπτερο της έκθεσης έφτανε για ενοικιαστούν 12 τμ. Αυτό το είχε αποφασίσει η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου όταν εγώ δεν είχα ακόμη εμπλακεί στην όλη υπόθεση. Επειδή στην πορεία αντιμετώπισαν δυσκολίες να βρουν εκθέτες για αυτά τα 12 τμ. ρώτησαν εμένα. Το αποτέλεσμα είναι, να πληρώσουμε εμείς οι εκθέτες για το περίπτερο, δηλαδή οι εταιρίες Jordan, Mastihashop και ούζα Βαρβαγιάννη.”
“Αν δεν κάνεις προσπάθειες, δεν προχωράς”
Παναγιώτης Κουπαράνης
Υπεύθ. Σύνταξης: Σταμάτης Ασημένιος
Deutsche Welle
19/1/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Με την κρίση επιστροφή στην Πράσινη Εβδομάδα
Ο ελαιοπαραγωγός Μπάστιαν Γιόρνταν
Παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια είχε ατονήσει το ελληνικό ενδιαφέρον για την Πράσινη Εβδομάδα, στην οποία παλιότερα έρχονταν όλοι ο σημαντικοί εξαγωγείς ελληνικών τροφίμων. Την έκθεση γευσιγνωσίας την ανακάλυψαν πάλι όταν ξέσπασε η κρίση. Ο παραγωγός φιστικιού Παντελής Λαμπαδάριος από την Αίγινα:“Οι αγορές του εξωτερικού είναι αυτήν την στιγμή πρόσφορες για μας, τόσο για πώληση όσο και για συνεργασίες. Η ελληνική αγορά δεν έχει μόνον ασθενήσει, έχει εξασθενήσει εντελώς. Προσπαθούμε λοιπόν να τονώσουμε τις πωλήσεις με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο προς τα έξω.”Το περίπτερο στο Βερολίνο ο Παντελής Λαμπαδάριος το μοιράζεται με τον συντοπίτη του Νίκο Δρίτσα, ο οποίος, όπως μας είπε, παράγει την μεγαλύτερη ποσότητα ελαιόλαδου στην Αίγινα. Ενώ στο παρελθόν η συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού επιδοτούνταν από το ελληνικό κράτος, τώρα τα έξοδα στην Πράσινη Εβδομάδα θα πρέπει να τα πληρώσουν οι ίδιοι οι εκθέτες. Για το νοίκι του περιπτέρου, την μεταφορά του προϊόντος και τη διανυκτέρευση θα πρέπει να υπολογίζει κανείς το ποσό των 7000 ευρώ. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που τελικά ο αριθμός των ελλήνων εκθετών δεν ξεπερνά τους πέντε. Ο Νίκος Δρίτσας το ρίσκαρε: “Το κόστος των εκθέσεων είναι μεγάλο. Στην κατάσταση που βρισκόμαστε αυτήν την στιγμή είναι για μας ένα μεγάλο άλμα. Τα χρήματα δεν μας περισσεύουν. Ελπίζουμε επειδή διαθέτουμε ένα πάρα πολύ καλό προϊόν να υπάρχει η ανάλογη προβολή και η ανταπόκριση του κόσμου ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε και να συμμετέχουμε σε διάφορες εκθέσεις ανά τον κόσμο για να μπορούμε να προβάλουμε το προϊόν μας.”
Πληρώνουν οι εκθέτες για το περίπτερο
Ο Παντελής Λαμπαδάριος και ο Νίκος Δρίτσας στην Grüne Woche
Μόλις μερικές μέρες νωρίτερα είχε ρωτηθεί και ο Bastian Jordan από τους αρμόδιους της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου αν θα μπορούσε να την εκπροσωπήσει στην έκθεση του Βερολίνου. Ο γερμανικής καταγωγής παραγωγός ελαιόλαδου από τη Λέσβο που είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας ελαιόλαδου του νησιού στην γερμανική αγορά συμφώνησε αμέσως. “Το κονδύλιο που σκόπευε να διαθέσει η περιφέρεια για το περίπτερο της έκθεσης έφτανε για ενοικιαστούν 12 τμ. Αυτό το είχε αποφασίσει η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου όταν εγώ δεν είχα ακόμη εμπλακεί στην όλη υπόθεση. Επειδή στην πορεία αντιμετώπισαν δυσκολίες να βρουν εκθέτες για αυτά τα 12 τμ. ρώτησαν εμένα. Το αποτέλεσμα είναι, να πληρώσουμε εμείς οι εκθέτες για το περίπτερο, δηλαδή οι εταιρίες Jordan, Mastihashop και ούζα Βαρβαγιάννη.”
“Αν δεν κάνεις προσπάθειες, δεν προχωράς”
O υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Θανάσης Τσαυτάρης στο Βερολίνο
Μέλι, γύρη, πρόπολη, βασιλικό πολτό, ότι δηλαδή παράγει η μέλισσα, αυτά είναι τα προϊόντα που έφερε στο Βερολίνο ο Ανδρέας Γκοράνης, ιδιοκτήτης της εταιρείας “Μελοπωλείον” με έδρα την Πάτρα. Επειδή τα προϊόντα του δεν είναι, όπως λέει, πρώτης ανάγκης, σήμερα δεν έχουν στην ελληνική αγορά οπωσδήποτε την ίδια ζήτηση όπως στο παρελθόν. Για αυτό το λόγο αναζητά καινούργιους αγοραστές στο εξωτερικό. Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στη Γερμανία θα μας πει ο Ανδρέας Γκοράνης: “Έχουμε έρθει σε άλλες μικρότερες εκθέσεις στη Γερμανία. Αυτή τη φορά είπαμε να κάνουμε κάτι πιο σοβαρό. Μια προσπάθεια ακόμη για να κάνουμε διαφήμιση στα προϊόντα μας. Τα έξοδα είναι αρκετά, αλλά αν δεν κάνεις προσπάθειες, δεν προχωράς. Οπότε είπαμε να κάνουμε κάποια έξοδα για να δούμε πως θα τα πάμε. Πιστεύω ότι θα πάνε όλα καλά.”Παναγιώτης Κουπαράνης
Υπεύθ. Σύνταξης: Σταμάτης Ασημένιος
Deutsche Welle
19/1/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου