Ευθύνεται για τον πρόωρο θάνατο 420 χιλιάδων ανθρώπων ετησίως - Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος έχει υπολογίσει πως η μετάβαση σε καθαρές μορφές μετακίνησης -όπως η ηλεκτροκίνηση, καθώς και άλλα αντιρρυπαντικά μέτρα- θα μπορούσαν να μειώσουν τους πρόωρους θανάτους
Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ζητά εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας με γνώμονα τα νέα στοιχεία και υπολογίζει ότι, με κόστος 20% του συνολικού κόστους της ρύπανσης, μπορούν να επιτευχθούν οικονομικά οφέλη 75%
Τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται πολύ πίσω στη λήψη μέτρων καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία υπολογίζεται ότι ευθύνεται για τον πρόωρο θάνατο 420.000 ανθρώπων ετησίως.
Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Γιάνες Ποτότσνικ την περασμένη Τρίτη, στο πλαίσιο συνεδρίου που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Γραφείο Περιβάλλοντος (European Environmental Bureau - EEB), επιβεβαίωσε ότι η ΕΕ βρίσκεται πολύ πίσω από τους στόχους, ότι οι Ευρωπαίοι “υποφέρουν” και ότι οι ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 δεν έχουν γίνει σεβαστά.
Ως συνέπεια των παραπάνω, η υγεία των κατοίκων της ΕΕ υποβαθμίζεται, ενώ τα κόστη για ασφαλιστικά ταμεία και εταιρείες εκτοξεύονται.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος έχει υπολογίσει πως η μετάβαση σε καθαρές μορφές μετακίνησης -όπως η ηλεκτροκίνηση, καθώς και άλλα αντιρρυπαντικά μέτρα- θα μπορούσαν να μειώσουν τους πρόωρους θανάτους από την ατμοσφαιρική ρύπανση σε 230.000 ώς το 2020.
Το οικονομικό κόστος της ρύπανσης υπολογίζεται σε 630 δισ. ευρώ σε ιατρική περίθαλψη και φροντίδα και σε 169 δισ. ευρώ από μειωμένη παραγωγικότητα.
Αντίστοιχα, η έκθεση Climate Vulnerability Monitor, που εκπονούν η ΜΚΟ Dara και το Climate Vulnerable Forum, υπολογίζουν ότι κλιματική αλλαγή και ρύπανση μειώνουν το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 1,6% ετησίως ή κατά 917 δισ. ευρώ.
Η Κομισιόν ζητά εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας με γνώμονα τα νέα στοιχεία και υπολογίζει ότι με κόστος 20% του συνολικού κόστους της ρύπανσης μπορούν να επιτευχθούν οικονομικά οφέλη 75%.
Ευρωβαρόμετρο για ρύπανση
ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ, έρευνα του Ευρωβαρόμετρου δείχνει πως το 72% των Ευρωπαίων πολιτών δεν είναι ικανοποιημένοι από τη δουλειά των αρμόδιων Αρχών στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, το 79% πιστεύει ότι η ΕΕ θα έπρεπε να θεσπίσει συμπληρωματικά μέτρα, ενώ το 56% πιστεύει ότι την τελευταία δεκαετία η ποιότητα του αέρα έχει χειροτερέψει.
Όσον αφορά στην επιδείνωση της ποιότητας του αέρα την τελευταία δεκαετία, το ποσοστό είναι ιδιαίτερα υψηλό στην Ιταλία (81%), αλλά επίσης σε Κύπρο, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ρουμανία και Ισπανία (70%-75%).
Στην έρευνα, όπου συμμετείχαν 25.000 πολίτες από τις 27 χώρες-μέλη της ΕΕ, κατά κοινή εντύπωση η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται από τα οχήματα (96%), τις βιομηχανίες (92%) και τις διεθνείς μεταφορές (86%), ενώ στην αντιμετώπιση της μόλυνσης θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στον βιομηχανικό και ενεργειακό τομέα (43%).
Οι Έλληνες ζητούν να ληφθούν πρόσθετα ευρωπαϊκά μέτρα, ενώ θεωρούν ότι η ρύπανση του αέρα επιβαρύνεται από τη βιομηχανία (94%), τις διεθνείς μεταφορές (88%), ιδιαίτερα από τα λύμματα της γεωργίας (όπου σημειώνουμε το υψηλότερο ποσοστό με 93%) και την ενεργειακή κατανάλωση των νοικοκυριών (80%).
Στο γενικό ερώτημα περί της ενημέρωσης επί των θεμάτων που σχετίζονται με τη μόλυνση του αέρα, οι Έλληνες περίπου διχάζονται - «πολύ» και «καλά ενημερωμένοι» δηλώνουν κατά 41%, ενώ «όχι καλά» και «καθόλου» δηλώνει το 59%. Ωστόσο, στο παρεπόμενο ερώτημα, αν γνωρίζουν ότι υπάρχουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές ποιότητας του αέρα, οι Έλληνες εμφανίζουν άγνοια, καθώς θετικά απαντά μόλις το 11%, το χαμηλότερο ποσοστό, με μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό το 25%. Στο ερώτημα όμως αν γνωρίζουν ότι υπάρχουν εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών, οι Έλληνες παρουσιάζουν καλύτερη ενημέρωση καθώς θετικά απαντά το 33%.
.sigmalive.com/simerini/environment
13/1/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ζητά εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας με γνώμονα τα νέα στοιχεία και υπολογίζει ότι, με κόστος 20% του συνολικού κόστους της ρύπανσης, μπορούν να επιτευχθούν οικονομικά οφέλη 75%
Τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται πολύ πίσω στη λήψη μέτρων καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία υπολογίζεται ότι ευθύνεται για τον πρόωρο θάνατο 420.000 ανθρώπων ετησίως.
Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Γιάνες Ποτότσνικ την περασμένη Τρίτη, στο πλαίσιο συνεδρίου που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Γραφείο Περιβάλλοντος (European Environmental Bureau - EEB), επιβεβαίωσε ότι η ΕΕ βρίσκεται πολύ πίσω από τους στόχους, ότι οι Ευρωπαίοι “υποφέρουν” και ότι οι ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 δεν έχουν γίνει σεβαστά.
Ως συνέπεια των παραπάνω, η υγεία των κατοίκων της ΕΕ υποβαθμίζεται, ενώ τα κόστη για ασφαλιστικά ταμεία και εταιρείες εκτοξεύονται.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος έχει υπολογίσει πως η μετάβαση σε καθαρές μορφές μετακίνησης -όπως η ηλεκτροκίνηση, καθώς και άλλα αντιρρυπαντικά μέτρα- θα μπορούσαν να μειώσουν τους πρόωρους θανάτους από την ατμοσφαιρική ρύπανση σε 230.000 ώς το 2020.
Το οικονομικό κόστος της ρύπανσης υπολογίζεται σε 630 δισ. ευρώ σε ιατρική περίθαλψη και φροντίδα και σε 169 δισ. ευρώ από μειωμένη παραγωγικότητα.
Αντίστοιχα, η έκθεση Climate Vulnerability Monitor, που εκπονούν η ΜΚΟ Dara και το Climate Vulnerable Forum, υπολογίζουν ότι κλιματική αλλαγή και ρύπανση μειώνουν το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 1,6% ετησίως ή κατά 917 δισ. ευρώ.
Η Κομισιόν ζητά εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας με γνώμονα τα νέα στοιχεία και υπολογίζει ότι με κόστος 20% του συνολικού κόστους της ρύπανσης μπορούν να επιτευχθούν οικονομικά οφέλη 75%.
Ευρωβαρόμετρο για ρύπανση
ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ, έρευνα του Ευρωβαρόμετρου δείχνει πως το 72% των Ευρωπαίων πολιτών δεν είναι ικανοποιημένοι από τη δουλειά των αρμόδιων Αρχών στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, το 79% πιστεύει ότι η ΕΕ θα έπρεπε να θεσπίσει συμπληρωματικά μέτρα, ενώ το 56% πιστεύει ότι την τελευταία δεκαετία η ποιότητα του αέρα έχει χειροτερέψει.
Όσον αφορά στην επιδείνωση της ποιότητας του αέρα την τελευταία δεκαετία, το ποσοστό είναι ιδιαίτερα υψηλό στην Ιταλία (81%), αλλά επίσης σε Κύπρο, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ρουμανία και Ισπανία (70%-75%).
Στην έρευνα, όπου συμμετείχαν 25.000 πολίτες από τις 27 χώρες-μέλη της ΕΕ, κατά κοινή εντύπωση η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται από τα οχήματα (96%), τις βιομηχανίες (92%) και τις διεθνείς μεταφορές (86%), ενώ στην αντιμετώπιση της μόλυνσης θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στον βιομηχανικό και ενεργειακό τομέα (43%).
Οι Έλληνες ζητούν να ληφθούν πρόσθετα ευρωπαϊκά μέτρα, ενώ θεωρούν ότι η ρύπανση του αέρα επιβαρύνεται από τη βιομηχανία (94%), τις διεθνείς μεταφορές (88%), ιδιαίτερα από τα λύμματα της γεωργίας (όπου σημειώνουμε το υψηλότερο ποσοστό με 93%) και την ενεργειακή κατανάλωση των νοικοκυριών (80%).
Στο γενικό ερώτημα περί της ενημέρωσης επί των θεμάτων που σχετίζονται με τη μόλυνση του αέρα, οι Έλληνες περίπου διχάζονται - «πολύ» και «καλά ενημερωμένοι» δηλώνουν κατά 41%, ενώ «όχι καλά» και «καθόλου» δηλώνει το 59%. Ωστόσο, στο παρεπόμενο ερώτημα, αν γνωρίζουν ότι υπάρχουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές ποιότητας του αέρα, οι Έλληνες εμφανίζουν άγνοια, καθώς θετικά απαντά μόλις το 11%, το χαμηλότερο ποσοστό, με μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό το 25%. Στο ερώτημα όμως αν γνωρίζουν ότι υπάρχουν εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών, οι Έλληνες παρουσιάζουν καλύτερη ενημέρωση καθώς θετικά απαντά το 33%.
.sigmalive.com/simerini/environment
13/1/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου