Στα 230 εκατομμύρια ευρώ φτάνουν τα επενδυτικά σχέδια, που προβλέπει το νέο αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού, μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO) και το οποίο υπογράφηκε μεταξύ του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του ΟΛΠ, Γιώργου Ανωμερίτη, και του Δ/ντος Συμβούλου της ΣΕΠ Α.Ε., cpt. Fu Cheng Qiu, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η επιχειρηματική - επενδυτική αυτή συμφωνία ύψους 230 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στους Προβλήτες II και ΙΙΙ.
Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ ΑΕ, ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών, ποσό 109.314.280 ευρώ το 2021, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Η Συμφωνία αυτή, υπεγράφη για λόγους διαφάνειας μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο κ. Ανωμερίτης δήλωσε πως «ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000 με σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη σήμερα, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης. Ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης άξιας και ετήσιων προσόδων, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης της χώρας».
«Το μεγαλύτερο θέμα της χώρας είναι η Ανάπτυξή της. Είναι η βασική παράμετρος που μπορεί να δώσει διέξοδο, μαζί με άλλες διαχειρίσεις, στο πρόβλημα του δημόσιου χρέους. Και μόνο για το θέμα της Ανάπτυξης αξίζει όλοι οι πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες του τόπου να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να επιτύχουμε γρήγορους ρυθμούς και αποδώσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε., με τις αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες καθίσταται ο αναμορφωτής του Πειραιά, ως μια από τις πιο σημαντικές μηχανές ανάπτυξης, επιτυγχάνοντας υψηλούς ρυθμούς εσόδων και κερδών για τον ίδιο και αυξημένα έσοδα για το κράτος», τόνισε ο κ. Ανωμερίτης.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη συμφωνία γίνεται μέσω φιλικού διακανονισμού και τελούσε υπό την εποπτεία και ευθύνη του κ. Βαρβιτσιώτη.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε: «Μετά από ένα χρόνο από τη μονογραφή της Συμφωνίας για την επέκταση της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα, μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των θεσμικών οργάνων της Πολιτείας, οριστικοποιείται επιτέλους μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση για τη χώρα. Μία επένδυση 230 εκατ. ευρώ που είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης. Με αυτή την επένδυση το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούργιας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατ. ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης πρόσθεσε ότι «το λιμάνι του Πειραιά είναι ο βασικότερος αναπτυξιακός πυλώνας μας στη ναυτιλία και θέλουμε να είναι ο πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Πρωταγωνιστής σε φορτία, στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ευρώπης, αφού από το 2014 και για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια το λιμάνι συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Cosco, από τη στιγμή που ξεκίνησε την παρουσία της στο λιμάνι του Πειραιά το 2008 και μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να καλύψει περίπου το 95% της δυνατότητάς της. Με την καινούργια επέκταση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ είμαστε βέβαιοι ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα καλυφθούν –και αυτό μας δείχνει μέχρι τώρα η ιστορία– όλοι οι ποσοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί από τη σύμβαση. Και βέβαια, το λιμάνι του Πειραιά και ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά, αλλά και όλη η ναυτιλιακή κοινότητα του Πειραιά θα υποδεχθούν τα οφέλη αυτής της επέκτασης».
Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ Fu Cheng Qiu σημείωσε: «Σήμερα είναι μία σπουδαία ημέρα, καθώς έχουμε την τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ. Τώρα περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Εμείς στοχεύουμε στο μέλλον ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα του εισαγωγικού εμπορίου της Ευρώπης. Επίσης, θέλουμε από την πλευρά μας να καταστήσουμε το λιμάνι του Πειραιά κεντρική και κομβική πύλη εισόδου προϊόντων για τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη. Με τη συνεργασία των δύο κυβερνήσεων, της Ελληνικής και της Κινεζικής, μπορούμε να πετύχουμε».
[elzoni.gr]
28/11/14
--
-
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η επιχειρηματική - επενδυτική αυτή συμφωνία ύψους 230 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στους Προβλήτες II και ΙΙΙ.
Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ ΑΕ, ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών, ποσό 109.314.280 ευρώ το 2021, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Η Συμφωνία αυτή, υπεγράφη για λόγους διαφάνειας μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο κ. Ανωμερίτης δήλωσε πως «ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000 με σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη σήμερα, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης. Ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης άξιας και ετήσιων προσόδων, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης της χώρας».
«Το μεγαλύτερο θέμα της χώρας είναι η Ανάπτυξή της. Είναι η βασική παράμετρος που μπορεί να δώσει διέξοδο, μαζί με άλλες διαχειρίσεις, στο πρόβλημα του δημόσιου χρέους. Και μόνο για το θέμα της Ανάπτυξης αξίζει όλοι οι πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες του τόπου να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να επιτύχουμε γρήγορους ρυθμούς και αποδώσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε., με τις αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες καθίσταται ο αναμορφωτής του Πειραιά, ως μια από τις πιο σημαντικές μηχανές ανάπτυξης, επιτυγχάνοντας υψηλούς ρυθμούς εσόδων και κερδών για τον ίδιο και αυξημένα έσοδα για το κράτος», τόνισε ο κ. Ανωμερίτης.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη συμφωνία γίνεται μέσω φιλικού διακανονισμού και τελούσε υπό την εποπτεία και ευθύνη του κ. Βαρβιτσιώτη.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε: «Μετά από ένα χρόνο από τη μονογραφή της Συμφωνίας για την επέκταση της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα, μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των θεσμικών οργάνων της Πολιτείας, οριστικοποιείται επιτέλους μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση για τη χώρα. Μία επένδυση 230 εκατ. ευρώ που είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης. Με αυτή την επένδυση το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούργιας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατ. ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης πρόσθεσε ότι «το λιμάνι του Πειραιά είναι ο βασικότερος αναπτυξιακός πυλώνας μας στη ναυτιλία και θέλουμε να είναι ο πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Πρωταγωνιστής σε φορτία, στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ευρώπης, αφού από το 2014 και για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια το λιμάνι συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Cosco, από τη στιγμή που ξεκίνησε την παρουσία της στο λιμάνι του Πειραιά το 2008 και μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να καλύψει περίπου το 95% της δυνατότητάς της. Με την καινούργια επέκταση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ είμαστε βέβαιοι ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα καλυφθούν –και αυτό μας δείχνει μέχρι τώρα η ιστορία– όλοι οι ποσοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί από τη σύμβαση. Και βέβαια, το λιμάνι του Πειραιά και ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά, αλλά και όλη η ναυτιλιακή κοινότητα του Πειραιά θα υποδεχθούν τα οφέλη αυτής της επέκτασης».
Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ Fu Cheng Qiu σημείωσε: «Σήμερα είναι μία σπουδαία ημέρα, καθώς έχουμε την τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ. Τώρα περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Εμείς στοχεύουμε στο μέλλον ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα του εισαγωγικού εμπορίου της Ευρώπης. Επίσης, θέλουμε από την πλευρά μας να καταστήσουμε το λιμάνι του Πειραιά κεντρική και κομβική πύλη εισόδου προϊόντων για τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη. Με τη συνεργασία των δύο κυβερνήσεων, της Ελληνικής και της Κινεζικής, μπορούμε να πετύχουμε».
[elzoni.gr]
28/11/14
--
-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου