Του Ηλία Γ. Μπέλλου (www.capital.gr)
Λιμάνια, ναυπηγεία, ναυτική εκπαίδευση και ειδικές οικονομικές ζώνες είναι τα βασικά θέματα που βάζει στην ατζέντα των επαφών Ελλάδας - Κίνας το Πεκίνο όσον αφορά τα θέματα που άπτονται της ναυτιλίας και μάλιστα αναμένεται να πραγματοποιηθούν συγκεκριμένα βήματα κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού εκεί την επόμενη εβδομάδα. Αυτός είναι άλλωστε και ο βασικότερος λόγος που τον Αντώνη Σαμαρά συνοδεύει και ο υπουργός Nαυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.
Στο ζήτημα των λιμανιών υπάρχει η δεδηλωμένη θέληση της Cosco να αυξήσει την παρουσία της στον Πειραιά αποκτώντας ένα ακόμα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και ενδεχομένως και ολόκληρο το λιμάνι.
Δηλαδή και το car terminal, τον προβλήτα κρουαζιερόπλοιων και τις άλλες λειτουργίες του ΟΛΠ. Με την απόφαση για το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΠ να τείνει, σύμφωνα με τις περισσότερες πληροφορίες, προς την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού, ορισμένες πηγές θέλουν το ταξίδι του πρωθυπουργού να είναι καθοριστικό για την προσφορά της Cosco.
Υπάρχει δε, όπως φαίνεται, η κατανόηση μεταξύ των δυο πλευρών ότι μια τέτοια συνεργασία εφόσον η Cosco αναδειχθεί νικήτρια του σχετικού διαγωνισμού όταν αυτός προκηρυχθεί να περιλάβει και την δέσμευση για έργο για την ναυπηγοεπισκευή. Οι σχετικές πληροφορίες μιλούν για συμφωνία που μπορεί να περιλάβει την δέσμευση των Κινέζων να στέλνουν τουλάχιστον 10 ποντοπόρα πλοία το χρόνο στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ.
Όμως το Πεκίνο επιθυμεί να επεκτείνει την επιρροή του και εκτός λιμανιού. Ορισμένες κινεζικές εταιρείες αναζητούν ήδη ακίνητα στην ευρύτερη περιοχή του Ικονίου και του Θριάσιου προκειμένου να εγκαταστήσουν εκεί γραμμές συναρμολόγησης προκατασκευασμένων (knock down kits) προϊόντων ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτύχουν ονομασία ευρωπαϊκής συναρμολόγησης και ευνοϊκότερους όρους διακίνησης εντός των ευρωπαϊκών αγορών. Και εδώ υπεισέρχεται το ζήτημα των ειδικών οικονομικών ζωνών η θέσπιση των οποίων είχε συζητηθεί και με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.
Στην ναυτική εκπαίδευση έχει ήδη υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας καθώς οι Κινέζοι θέλουν διακαώς να αποκτήσουν τεχνογνωσία ώστε να αναπτύξουν περαιτέρω τις δυνατότητές τους στις θαλάσσιες μεταφορές όντας εξαγωγική υπερδύναμη και παράλληλα έχοντας μεγάλη εξάρτηση από εισαγόμενες πρώτες ύλες.
Το τελευταίο αλλά ίσως σημαντικότερο θέμα στην ατζέντα των δυο πλευρών είναι οι ναυπηγήσεις πλοίων στην Κίνα για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών. Ήδη εδώ και δύο περίπου έτη κινεζικές τράπεζες παρέχουν χρηματοδοτήσεις σε εκείνους τους επιχειρηματίες που διαθέτουν το εκτόπισμα και την επιρροή να εξασφαλίσουν δουλειά για τα ποντοπόρα τους και άρα έσοδα που θα εξυπηρετήσουν τις χρηματοδοτήσεις.
Οι χρηματοδοτήσεις αυτές έχουν ήδη υπερβεί μακράν το 1,5 δισ. δολ και στόχος είναι τα 5 δισ. ποσό που είχε προσδιορίσει ο Κινέζος πρόεδρος κατά την επίσκεψη του εδώ προ διετίας. Το Πεκίνο επιδοτεί με αυτόν τον τρόπο τα ναυπηγεία του σε μια περίοδο που παγκοσμίως ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει τα λειτουργικά τους αποτελέσματα στο κόκκινο αλλά όμως η επιβίωσή τους σημαίνει διατήρηση εκατομμυρίων θέσεων εργασίας.
Πρόκειται ουσιαστικά για ελληνικές επενδύσεις στην Κίνα πλην όμως σημαντικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια του πρωθυπουργού.-
.capital.gr9/5/13 ---ΣΧΕΤΙΚΑ:
Λιμάνια, ναυπηγεία, ναυτική εκπαίδευση και ειδικές οικονομικές ζώνες είναι τα βασικά θέματα που βάζει στην ατζέντα των επαφών Ελλάδας - Κίνας το Πεκίνο όσον αφορά τα θέματα που άπτονται της ναυτιλίας και μάλιστα αναμένεται να πραγματοποιηθούν συγκεκριμένα βήματα κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού εκεί την επόμενη εβδομάδα. Αυτός είναι άλλωστε και ο βασικότερος λόγος που τον Αντώνη Σαμαρά συνοδεύει και ο υπουργός Nαυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.
Στο ζήτημα των λιμανιών υπάρχει η δεδηλωμένη θέληση της Cosco να αυξήσει την παρουσία της στον Πειραιά αποκτώντας ένα ακόμα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και ενδεχομένως και ολόκληρο το λιμάνι.
Δηλαδή και το car terminal, τον προβλήτα κρουαζιερόπλοιων και τις άλλες λειτουργίες του ΟΛΠ. Με την απόφαση για το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΠ να τείνει, σύμφωνα με τις περισσότερες πληροφορίες, προς την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού, ορισμένες πηγές θέλουν το ταξίδι του πρωθυπουργού να είναι καθοριστικό για την προσφορά της Cosco.
Υπάρχει δε, όπως φαίνεται, η κατανόηση μεταξύ των δυο πλευρών ότι μια τέτοια συνεργασία εφόσον η Cosco αναδειχθεί νικήτρια του σχετικού διαγωνισμού όταν αυτός προκηρυχθεί να περιλάβει και την δέσμευση για έργο για την ναυπηγοεπισκευή. Οι σχετικές πληροφορίες μιλούν για συμφωνία που μπορεί να περιλάβει την δέσμευση των Κινέζων να στέλνουν τουλάχιστον 10 ποντοπόρα πλοία το χρόνο στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ.
Όμως το Πεκίνο επιθυμεί να επεκτείνει την επιρροή του και εκτός λιμανιού. Ορισμένες κινεζικές εταιρείες αναζητούν ήδη ακίνητα στην ευρύτερη περιοχή του Ικονίου και του Θριάσιου προκειμένου να εγκαταστήσουν εκεί γραμμές συναρμολόγησης προκατασκευασμένων (knock down kits) προϊόντων ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτύχουν ονομασία ευρωπαϊκής συναρμολόγησης και ευνοϊκότερους όρους διακίνησης εντός των ευρωπαϊκών αγορών. Και εδώ υπεισέρχεται το ζήτημα των ειδικών οικονομικών ζωνών η θέσπιση των οποίων είχε συζητηθεί και με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.
Στην ναυτική εκπαίδευση έχει ήδη υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας καθώς οι Κινέζοι θέλουν διακαώς να αποκτήσουν τεχνογνωσία ώστε να αναπτύξουν περαιτέρω τις δυνατότητές τους στις θαλάσσιες μεταφορές όντας εξαγωγική υπερδύναμη και παράλληλα έχοντας μεγάλη εξάρτηση από εισαγόμενες πρώτες ύλες.
Το τελευταίο αλλά ίσως σημαντικότερο θέμα στην ατζέντα των δυο πλευρών είναι οι ναυπηγήσεις πλοίων στην Κίνα για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών. Ήδη εδώ και δύο περίπου έτη κινεζικές τράπεζες παρέχουν χρηματοδοτήσεις σε εκείνους τους επιχειρηματίες που διαθέτουν το εκτόπισμα και την επιρροή να εξασφαλίσουν δουλειά για τα ποντοπόρα τους και άρα έσοδα που θα εξυπηρετήσουν τις χρηματοδοτήσεις.
Οι χρηματοδοτήσεις αυτές έχουν ήδη υπερβεί μακράν το 1,5 δισ. δολ και στόχος είναι τα 5 δισ. ποσό που είχε προσδιορίσει ο Κινέζος πρόεδρος κατά την επίσκεψη του εδώ προ διετίας. Το Πεκίνο επιδοτεί με αυτόν τον τρόπο τα ναυπηγεία του σε μια περίοδο που παγκοσμίως ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει τα λειτουργικά τους αποτελέσματα στο κόκκινο αλλά όμως η επιβίωσή τους σημαίνει διατήρηση εκατομμυρίων θέσεων εργασίας.
Πρόκειται ουσιαστικά για ελληνικές επενδύσεις στην Κίνα πλην όμως σημαντικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια του πρωθυπουργού.-
.capital.gr9/5/13 ---ΣΧΕΤΙΚΑ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου