Ο Υπουργός Αναπληρωτής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Σταύρος Καλαφάτης, απάντησε σήμερα στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ, Σπύρου Χαλβατζή, για το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης».
Τα βασικά σημεία της απάντησης του Υπουργού, έχουν ως εξής: Με το ΠΔ 184/2002 συνεστήθη αρχικά το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, με την επωνυμία «Οργανισμός Διοίκησης και Διαχείρισης Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Αντώνη Τρίτση».
Βασική προτεραιότητα και μέριμνα του ΥΠΕΚΑ συνιστά η θεσμική θωράκιση, η προστασία, η ανάδειξη και η διατήρηση της βιοποικιλότητας. Το Πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης», με το φυσικό οικοσύστημά του, αποτελεί ένα ανεκτίμητο δώρο της φύσης και παράλληλα πνεύμονα οξυγόνου εντός του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος του λεκανοπεδίου.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, λόγω συσσωρευμένων προβλημάτων προηγούμενων ετών, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για εξορθολογισμό και δρομολόγηση πολιτικών εξυγίανσης από το ΥΠΕΚΑ. Και σ’ αυτό στοχεύουμε.
Το νέο Δ.Σ. του Μητροπολιτικού φορέα διορίστηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2013 και θα εργασθεί για την επίτευξη των στόχων του, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα.
Κύριοι στόχοι μεταξύ άλλων είναι:
1. Η καταγραφή και εκκαθάριση των υποχρεώσεων των τριών φορέων, ώστε να είναι εφικτή η κατάργηση των παλαιών ΑΦΜ και η έναρξη του νέου φορέα σύμφωνα με τα όσα ορίζει η φορολογική νομοθεσία για τα ΝΠΙΔ, λειτουργώντας παράλληλα με την όσο μεγαλύτερη διαφάνεια.
2. Η δημιουργία σχεδίου κοινής υπουργικής απόφασης για τον κανονισμό λειτουργίας, με τον οποίο θα καθορίζονται οι σκοποί του οργανισμού, η έδρα του, η σύνθεση και ο τρόπος συγκρότησης του ΔΣ, η διάρκεια της θητείας των μελών του, ο τρόπος λειτουργίας του, οι αρμοδιότητες του ΔΣ και των λοιπών οργάνων διοίκησης.
3. Η οργάνωση και αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του.
4. Η σύνταξη προϋπολογισμού και προγράμματος δράσης.
5. Η προσπάθεια επίλυσης των οικονομικών υποχρεώσεων των καταργηθέντων και συγχωνευθέντων φορέων.
6. Η βέλτιστη οικονομική διαχείριση των δημόσιων εκτάσεων που έχουν περιέλθει στη διαχείρισή του.
7. Η κατάθεση τεχνικών δελτίων για συμμετοχή του Πάρκου σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
8. Κάθε ενέργεια για την είσπραξη οφειλομένων ενοικίων και άλλων εσόδων, από συμβάσεις που έχουν υπογραφεί τα προηγούμενα χρόνια.
9. Κατάρτιση σχεδίου αξιοποίησης υφιστάμενων υποδομών που σήμερα δεν χρησιμοποιούνται, για την περαιτέρω αύξηση των εσόδων του φορέα.
ΥΠΕΚΑ
1/3/13
Τα βασικά σημεία της απάντησης του Υπουργού, έχουν ως εξής: Με το ΠΔ 184/2002 συνεστήθη αρχικά το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, με την επωνυμία «Οργανισμός Διοίκησης και Διαχείρισης Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Αντώνη Τρίτση».
Βασική προτεραιότητα και μέριμνα του ΥΠΕΚΑ συνιστά η θεσμική θωράκιση, η προστασία, η ανάδειξη και η διατήρηση της βιοποικιλότητας. Το Πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης», με το φυσικό οικοσύστημά του, αποτελεί ένα ανεκτίμητο δώρο της φύσης και παράλληλα πνεύμονα οξυγόνου εντός του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος του λεκανοπεδίου.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, λόγω συσσωρευμένων προβλημάτων προηγούμενων ετών, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για εξορθολογισμό και δρομολόγηση πολιτικών εξυγίανσης από το ΥΠΕΚΑ. Και σ’ αυτό στοχεύουμε.
Το νέο Δ.Σ. του Μητροπολιτικού φορέα διορίστηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2013 και θα εργασθεί για την επίτευξη των στόχων του, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα.
Κύριοι στόχοι μεταξύ άλλων είναι:
1. Η καταγραφή και εκκαθάριση των υποχρεώσεων των τριών φορέων, ώστε να είναι εφικτή η κατάργηση των παλαιών ΑΦΜ και η έναρξη του νέου φορέα σύμφωνα με τα όσα ορίζει η φορολογική νομοθεσία για τα ΝΠΙΔ, λειτουργώντας παράλληλα με την όσο μεγαλύτερη διαφάνεια.
2. Η δημιουργία σχεδίου κοινής υπουργικής απόφασης για τον κανονισμό λειτουργίας, με τον οποίο θα καθορίζονται οι σκοποί του οργανισμού, η έδρα του, η σύνθεση και ο τρόπος συγκρότησης του ΔΣ, η διάρκεια της θητείας των μελών του, ο τρόπος λειτουργίας του, οι αρμοδιότητες του ΔΣ και των λοιπών οργάνων διοίκησης.
3. Η οργάνωση και αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του.
4. Η σύνταξη προϋπολογισμού και προγράμματος δράσης.
5. Η προσπάθεια επίλυσης των οικονομικών υποχρεώσεων των καταργηθέντων και συγχωνευθέντων φορέων.
6. Η βέλτιστη οικονομική διαχείριση των δημόσιων εκτάσεων που έχουν περιέλθει στη διαχείρισή του.
7. Η κατάθεση τεχνικών δελτίων για συμμετοχή του Πάρκου σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
8. Κάθε ενέργεια για την είσπραξη οφειλομένων ενοικίων και άλλων εσόδων, από συμβάσεις που έχουν υπογραφεί τα προηγούμενα χρόνια.
9. Κατάρτιση σχεδίου αξιοποίησης υφιστάμενων υποδομών που σήμερα δεν χρησιμοποιούνται, για την περαιτέρω αύξηση των εσόδων του φορέα.
ΥΠΕΚΑ
1/3/13
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου