Τον ρόλο της Ρυθμιστικής Αρχής, που θα εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς και θα προστατεύει και θα διασφαλίζει τα συμφέροντα των καταναλωτών, θα αναλάβει η Ειδική Γραμματεία Υδάτων ενόψει των δρομολογούμενων εξελίξεων στο χώρο της ύδρευσης και αποχέτευσης, επεσήμανε ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού της ΔΗΜ.ΑΡ, Ασημίνας Ξηροτύρη – Αικατερινάρη, αναφορικά με την αποκρατικοποίηση της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ).
Σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη, ο σχεδιασμός του ΥΠΕΚΑ για τη θεσμική θωράκιση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων με τις νέες αρμοδιότητες που θα αναλάβει ώστε να ανταποκριθεί και στον Ρυθμιστικό ρόλο της, βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας.
«Φιλοδοξούμε έως το τέλος του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί αυτή η προσπάθεια και όπου χρειάζεται ενίσχυση και σε έμψυχο δυναμικό θα το κάνουμε, για να μπορέσουμε να είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στα διαχειριστικά σχέδια για τα υδατικά διαμερίσματα της χώρας, ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ τόνισε ότι μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια διαχείρισης για τα δέκα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαμερίσματα, σε Αττική, Ανατολική Στερεά Ελλάδα, Δυτική Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Πελοπόννησο, Ανατολική Πελοπόννησο, Βόρεια Πελοπόννησο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για την επιτάχυνση της διαδικασίας έγκρισής τους, με σκοπό την αποστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του επόμενου έτους. Για δύο ακόμα σχέδια διαχείρισης, αυτά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, έχει αρχίσει η διαδικασία της διαβούλευσης των προσχεδίων, ενώ τα δύο τελευταία σχέδια, που αφορούν στη Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου, βρίσκονται υπό κατάρτιση.
«Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών, η έγκριση και αποστολή και αυτών των τεσσάρων σχεδίων διαχείρισης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός του 2013», κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.
«Κυρία συνάδελφε, θέσατε δύο θέματα, αλλά παράλληλα μέσα από την τοποθέτησή σας ουσιαστικά περιγράψατε το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινείται γενικότερα η Ελληνική Κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες, τα τεράστια άλματα τα οποία έχει να κάνει προκειμένου να καλύψει αβελτηρίες του παρελθόντος, την προσπάθεια που καταβάλει γενικότερα να θεραπεύσει παθογένειες που για πολλά χρόνια ταλάνιζαν τη δημόσια διοίκηση και βεβαίως ακολούθως την ελληνική κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, γίνεται και μία μεγάλη προσπάθεια από το ΥΠΕΚΑ στα δύο ζητήματα που αναφέρατε.
Σχετικά με το πρώτο θέμα, σήμερα τα σχέδια διαχείρισης για τα δέκα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαμερίσματα Αττική, Ανατολική Στερεά Ελλάδα, Δυτική Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Πελοπόννησος, Ανατολική Πελοπόννησος, Βόρεια Πελοπόννησος, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχουν ολοκληρωθεί και γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για την επιτάχυνση της διαδικασίας έγκρισής τους, με σκοπό την αποστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του επόμενου έτους.
Για δύο ακόμα σχέδια διαχείρισης, αυτά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, έχει αρχίσει η διαδικασία της διαβούλευσης των προσχεδίων, ενώ τα δύο τελευταία σχέδια, αυτά της Κρήτης και των νήσων του Αιγαίου, βρίσκονται υπό κατάρτιση και είναι ένας μεγάλος αγώνας, τον οποίο γνωρίζετε, είμαι σίγουρος, πολύ καλά, ιδιαίτερα στο σημείο αυτό.
Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών, η έγκριση και αποστολή των τεσσάρων αυτών σχεδίων διαχείρισης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός του επόμενου έτους. Επαναλαμβάνω, η προσπάθεια είναι εργώδης στο ζήτημα αυτό.
Με το Ν. 3199 του 2003 καθορίζεται το πλαίσιο εθνικής πολιτικής για το νερό –και υπεισέρχομαι τώρα στο δεύτερο θέμα στο οποίο θέσατε με την ερώτησή σας- με δύο αλληλένδετους και αλληλοεξαρτούμενους πυλώνες, σύμφωνα με την Οδηγία του 2060. Ο ένας πυλώνας είναι η προστασία και ο άλλος η διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας. Στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου, η διαμόρφωση ενιαίας πολιτικής προστασίας και διαχείρισης των υδάτων απαιτεί ένα σύνολο θεσμικών μέτρων και παρεμβάσεων, καθώς και κατάλληλων διοικητικών δομών και διαδικασιών, αλλά και τη διασφάλιση του αναγκαίου οριζοντίου συντονισμού των εμπλεκόμενων δημοσίων φορέων.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις αρχές και τους στόχους του νόμου, οι αρμοδιότητες διαχείρισης του υδάτινου δυναμικού της χώρας, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με την προστασία των υδάτων, βρίσκεται στον πυρήνα άσκησης της δημόσιας εξουσίας. Σε αυτό το πλαίσιο όμως έρχεται η Ειδική Γραμματεία Υδάτων και ενόψει των επικείμενων εξελίξεων στο χώρο της ύδρευσης και της αποχέτευσης -ενόψει των επικείμενων αποκρατικοποιήσεων- να διαδραματίσει ένα νέο ρόλο, αυτόν της ρυθμιστικής αρχής. Δεν είναι απαραίτητο να είναι ανεξάρτητη η ρυθμιστική αρχή.
Έρχεται, λοιπόν, η Ειδική Γραμματεία Υδάτων να διαδραματίσει ένα ρυθμιστικό ρόλο που είναι απαραίτητος και αυτό γίνεται σε απόλυτο συντονισμό με τις συναρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες και θα φροντίσουν ώστε να θωρακιστεί η Ειδική Γραμματεία για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο ρόλο της. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η προσπάθεια που καταβάλλεται το τελευταίο διάστημα προκειμένου να υπάρχει η απαραίτητη ρυθμιστική αρχή που όπως σωστά αναφέρατε, θα εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς και θα προστατεύει και θα διασφαλίζει τα συμφέροντα των καταναλωτών.
Στο στάδιο της θωράκισης με τις νέες αρμοδιότητες όπως και αυτής του ρυθμιστή της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων -ενισχύεται ο ρόλος που είχε η Ειδική Γραμματεία Υδάτων- βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή. Φιλοδοξούμε έως το τέλος του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί αυτή η προσπάθεια και όπου χρειάζεται ενίσχυση και σε έμψυχο δυναμικό θα το κάνουμε, για να μπορέσουμε να είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί στο νέο μας ρόλο.»
«Συμφωνώ με το πνεύμα της τοποθέτησής σας σχετικά με τη μεγάλη σημασία που έχει η αξιοποίηση του υδατικού κεφαλαίου στη χώρα μας. Προσθέτω ότι για μένα η αναπτυξιακή διάσταση του υδατικού κεφαλαίου είναι ένα αναξιοποίητο κεφάλαιο, μία αναξιοποίητη παράμετρος η οποία για πολλά χρόνια –το είπατε με σαφήνεια- πραγματικά έμεινε στο περιθώριο. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι όχι μονάχα έμεινε στο περιθώριο, αλλά έμεινε και αρκετά πίσω. Ακριβώς αυτό είναι και το ζητούμενο. Αυτή είναι μία μοναδική προοπτική και μία αναπτυξιακή διάσταση. Ας μην τρομάζουμε με τη λέξη «ανάπτυξη» γιατί όπου υπάρχει αναπτυξιακή διάσταση υπάρχουν και οφέλη τα οποία διαχέονται σ’ όλα τα μέλη της κοινωνίας.
Η αναπτυξιακή διάσταση των υδατικών πόρων όπου εμπεριέχονται και τα στοιχεία της τιμολόγησης, της κοστολόγησης, της ορθής διαχείρισης, μ’ όλες τις παραμέτρους που αποτελούν τον όρο «ορθή λειτουργία και διαχείριση των υδάτων», είναι ένα ζητούμενο. Ναι, είχαμε και έχουμε μεγάλη διαδρομή να διανύσουμε. Ναι, προσπαθούμε και σ’ ένα πολύ μεγάλο βαθμό τα πρώτα βήματα γραφής είναι θετικά σύμφωνα με την άποψή μας. Αυτό δεν μας εφησυχάζει όσον αφορά τα σχέδια διαχείρισης κατά κύριο λόγο. Άρα στο κομμάτι αυτό θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο σθένος.
Εδώ μέσα εντάσσεται και η ενίσχυση του ρόλου της ειδικής γραμματείας υδάτων. Στόχος δικός μας δεν είναι να αποδυναμώσουμε μία υπηρεσία που σας είπα ότι θα μπορούσε να παίξει καταλυτικό ρόλο στην προστασία και στην ανάπτυξη του υδατικού κεφαλαίου της χώρας. Δεν σας κρύβω ότι η σκέψη μου από τους πρώτους μήνες που μού έγινε τιμή να αναλάβω την ευθύνη του Υπουργείου αυτού ήταν με ποιον τρόπο θα ενισχύσουμε το ρόλο της ειδικής γραμματείας υδάτων ακριβώς γιατί γνωρίζουμε το όφελος που μπορεί να έχει όλη η χώρα και η ελληνική κοινωνία.
Το γεγονός λοιπόν ότι λόγω των επικείμενων ειλημμένων αποφάσεων που αφορούν τις αποκρατικοποιήσεις έρχεται η ειδική γραμματεία να διαδραματίσει και ένα ρυθμιστικό ρόλο, ρόλο συμβατό –το έχουμε ελέγξει αυτό- και με το ρόλο που διαδραματίζει μέχρι τώρα, νομίζω ότι δημιουργεί τις διαστάσεις ενός στοιχήματος το οποίο καλούμαστε να κερδίσουμε για να μπορέσουμε επιτέλους να βάλουμε το ζήτημα της διαχείρισης των νερών σε μία λογική.
Αυτό είναι το στοίχημα που πάμε να κερδίσουμε, πώς θα ενισχύσουμε ήδη υπάρχοντες θεσμούς, πώς θα τους θωρακίσουμε και βεβαίως πολύ σωστά είπατε ότι το στοίχημα είναι πώς και θεσμικά θα δώσουμε τις ειδικότερες αρμοδιότητες που απαιτούνται. Όσον αφορά το σημείο αυτό βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο επεξεργασίας. Φιλοδοξούμε και ο προγραμματισμός είναι να έχει ολοκληρωθεί αυτό το κομμάτι της θεσμικής κατοχύρωσης και ενδυνάμωσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας από ειδικότερες αρμοδιότητες που είναι απαραίτητες για να διαδραματίσει και το ρυθμιστικό της ρόλο και βεβαίως να έχει ολοκληρωθεί και το ζήτημα της ενδυνάμωσης του έμψυχου δυναμικού. Αυτό είναι ένα πολιτικό θέμα που θα παρακολουθούμε από κοντά έτσι ώστε, αν ή όποτε παρίστανται ανάγκες ενίσχυσης σε επίπεδο έμψυχου δυναμικού σε μία υπηρεσία που ήδη έχει πολύ σημαντικά στελέχη, όπου χρειαστεί η πολιτική ηγεσία να είναι εδώ πέρα για να ενισχύσει σε έμψυχο δυναμικό τη νέα υπηρεσία στο νέο της ρόλο.
Σας ευχαριστώ.»
< ΥΠΕΚΑ
14/12/12
Σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη, ο σχεδιασμός του ΥΠΕΚΑ για τη θεσμική θωράκιση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων με τις νέες αρμοδιότητες που θα αναλάβει ώστε να ανταποκριθεί και στον Ρυθμιστικό ρόλο της, βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας.
«Φιλοδοξούμε έως το τέλος του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί αυτή η προσπάθεια και όπου χρειάζεται ενίσχυση και σε έμψυχο δυναμικό θα το κάνουμε, για να μπορέσουμε να είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στα διαχειριστικά σχέδια για τα υδατικά διαμερίσματα της χώρας, ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ τόνισε ότι μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια διαχείρισης για τα δέκα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαμερίσματα, σε Αττική, Ανατολική Στερεά Ελλάδα, Δυτική Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Πελοπόννησο, Ανατολική Πελοπόννησο, Βόρεια Πελοπόννησο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για την επιτάχυνση της διαδικασίας έγκρισής τους, με σκοπό την αποστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του επόμενου έτους. Για δύο ακόμα σχέδια διαχείρισης, αυτά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, έχει αρχίσει η διαδικασία της διαβούλευσης των προσχεδίων, ενώ τα δύο τελευταία σχέδια, που αφορούν στη Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου, βρίσκονται υπό κατάρτιση.
«Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών, η έγκριση και αποστολή και αυτών των τεσσάρων σχεδίων διαχείρισης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός του 2013», κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.
Ακολουθούν, η πρωτολογία και η δευτερολογία του Υπουργού Αναπληρωτή ΠΕΚΑ.
«Κυρία συνάδελφε, θέσατε δύο θέματα, αλλά παράλληλα μέσα από την τοποθέτησή σας ουσιαστικά περιγράψατε το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινείται γενικότερα η Ελληνική Κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες, τα τεράστια άλματα τα οποία έχει να κάνει προκειμένου να καλύψει αβελτηρίες του παρελθόντος, την προσπάθεια που καταβάλει γενικότερα να θεραπεύσει παθογένειες που για πολλά χρόνια ταλάνιζαν τη δημόσια διοίκηση και βεβαίως ακολούθως την ελληνική κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, γίνεται και μία μεγάλη προσπάθεια από το ΥΠΕΚΑ στα δύο ζητήματα που αναφέρατε.
Σχετικά με το πρώτο θέμα, σήμερα τα σχέδια διαχείρισης για τα δέκα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαμερίσματα Αττική, Ανατολική Στερεά Ελλάδα, Δυτική Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Πελοπόννησος, Ανατολική Πελοπόννησος, Βόρεια Πελοπόννησος, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχουν ολοκληρωθεί και γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για την επιτάχυνση της διαδικασίας έγκρισής τους, με σκοπό την αποστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του επόμενου έτους.
Για δύο ακόμα σχέδια διαχείρισης, αυτά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, έχει αρχίσει η διαδικασία της διαβούλευσης των προσχεδίων, ενώ τα δύο τελευταία σχέδια, αυτά της Κρήτης και των νήσων του Αιγαίου, βρίσκονται υπό κατάρτιση και είναι ένας μεγάλος αγώνας, τον οποίο γνωρίζετε, είμαι σίγουρος, πολύ καλά, ιδιαίτερα στο σημείο αυτό.
Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών, η έγκριση και αποστολή των τεσσάρων αυτών σχεδίων διαχείρισης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός του επόμενου έτους. Επαναλαμβάνω, η προσπάθεια είναι εργώδης στο ζήτημα αυτό.
Με το Ν. 3199 του 2003 καθορίζεται το πλαίσιο εθνικής πολιτικής για το νερό –και υπεισέρχομαι τώρα στο δεύτερο θέμα στο οποίο θέσατε με την ερώτησή σας- με δύο αλληλένδετους και αλληλοεξαρτούμενους πυλώνες, σύμφωνα με την Οδηγία του 2060. Ο ένας πυλώνας είναι η προστασία και ο άλλος η διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας. Στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου, η διαμόρφωση ενιαίας πολιτικής προστασίας και διαχείρισης των υδάτων απαιτεί ένα σύνολο θεσμικών μέτρων και παρεμβάσεων, καθώς και κατάλληλων διοικητικών δομών και διαδικασιών, αλλά και τη διασφάλιση του αναγκαίου οριζοντίου συντονισμού των εμπλεκόμενων δημοσίων φορέων.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις αρχές και τους στόχους του νόμου, οι αρμοδιότητες διαχείρισης του υδάτινου δυναμικού της χώρας, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με την προστασία των υδάτων, βρίσκεται στον πυρήνα άσκησης της δημόσιας εξουσίας. Σε αυτό το πλαίσιο όμως έρχεται η Ειδική Γραμματεία Υδάτων και ενόψει των επικείμενων εξελίξεων στο χώρο της ύδρευσης και της αποχέτευσης -ενόψει των επικείμενων αποκρατικοποιήσεων- να διαδραματίσει ένα νέο ρόλο, αυτόν της ρυθμιστικής αρχής. Δεν είναι απαραίτητο να είναι ανεξάρτητη η ρυθμιστική αρχή.
Έρχεται, λοιπόν, η Ειδική Γραμματεία Υδάτων να διαδραματίσει ένα ρυθμιστικό ρόλο που είναι απαραίτητος και αυτό γίνεται σε απόλυτο συντονισμό με τις συναρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες και θα φροντίσουν ώστε να θωρακιστεί η Ειδική Γραμματεία για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο ρόλο της. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η προσπάθεια που καταβάλλεται το τελευταίο διάστημα προκειμένου να υπάρχει η απαραίτητη ρυθμιστική αρχή που όπως σωστά αναφέρατε, θα εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς και θα προστατεύει και θα διασφαλίζει τα συμφέροντα των καταναλωτών.
Στο στάδιο της θωράκισης με τις νέες αρμοδιότητες όπως και αυτής του ρυθμιστή της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων -ενισχύεται ο ρόλος που είχε η Ειδική Γραμματεία Υδάτων- βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή. Φιλοδοξούμε έως το τέλος του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί αυτή η προσπάθεια και όπου χρειάζεται ενίσχυση και σε έμψυχο δυναμικό θα το κάνουμε, για να μπορέσουμε να είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί στο νέο μας ρόλο.»
(ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ)
«Συμφωνώ με το πνεύμα της τοποθέτησής σας σχετικά με τη μεγάλη σημασία που έχει η αξιοποίηση του υδατικού κεφαλαίου στη χώρα μας. Προσθέτω ότι για μένα η αναπτυξιακή διάσταση του υδατικού κεφαλαίου είναι ένα αναξιοποίητο κεφάλαιο, μία αναξιοποίητη παράμετρος η οποία για πολλά χρόνια –το είπατε με σαφήνεια- πραγματικά έμεινε στο περιθώριο. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι όχι μονάχα έμεινε στο περιθώριο, αλλά έμεινε και αρκετά πίσω. Ακριβώς αυτό είναι και το ζητούμενο. Αυτή είναι μία μοναδική προοπτική και μία αναπτυξιακή διάσταση. Ας μην τρομάζουμε με τη λέξη «ανάπτυξη» γιατί όπου υπάρχει αναπτυξιακή διάσταση υπάρχουν και οφέλη τα οποία διαχέονται σ’ όλα τα μέλη της κοινωνίας.
Η αναπτυξιακή διάσταση των υδατικών πόρων όπου εμπεριέχονται και τα στοιχεία της τιμολόγησης, της κοστολόγησης, της ορθής διαχείρισης, μ’ όλες τις παραμέτρους που αποτελούν τον όρο «ορθή λειτουργία και διαχείριση των υδάτων», είναι ένα ζητούμενο. Ναι, είχαμε και έχουμε μεγάλη διαδρομή να διανύσουμε. Ναι, προσπαθούμε και σ’ ένα πολύ μεγάλο βαθμό τα πρώτα βήματα γραφής είναι θετικά σύμφωνα με την άποψή μας. Αυτό δεν μας εφησυχάζει όσον αφορά τα σχέδια διαχείρισης κατά κύριο λόγο. Άρα στο κομμάτι αυτό θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο σθένος.
Εδώ μέσα εντάσσεται και η ενίσχυση του ρόλου της ειδικής γραμματείας υδάτων. Στόχος δικός μας δεν είναι να αποδυναμώσουμε μία υπηρεσία που σας είπα ότι θα μπορούσε να παίξει καταλυτικό ρόλο στην προστασία και στην ανάπτυξη του υδατικού κεφαλαίου της χώρας. Δεν σας κρύβω ότι η σκέψη μου από τους πρώτους μήνες που μού έγινε τιμή να αναλάβω την ευθύνη του Υπουργείου αυτού ήταν με ποιον τρόπο θα ενισχύσουμε το ρόλο της ειδικής γραμματείας υδάτων ακριβώς γιατί γνωρίζουμε το όφελος που μπορεί να έχει όλη η χώρα και η ελληνική κοινωνία.
Το γεγονός λοιπόν ότι λόγω των επικείμενων ειλημμένων αποφάσεων που αφορούν τις αποκρατικοποιήσεις έρχεται η ειδική γραμματεία να διαδραματίσει και ένα ρυθμιστικό ρόλο, ρόλο συμβατό –το έχουμε ελέγξει αυτό- και με το ρόλο που διαδραματίζει μέχρι τώρα, νομίζω ότι δημιουργεί τις διαστάσεις ενός στοιχήματος το οποίο καλούμαστε να κερδίσουμε για να μπορέσουμε επιτέλους να βάλουμε το ζήτημα της διαχείρισης των νερών σε μία λογική.
Αυτό είναι το στοίχημα που πάμε να κερδίσουμε, πώς θα ενισχύσουμε ήδη υπάρχοντες θεσμούς, πώς θα τους θωρακίσουμε και βεβαίως πολύ σωστά είπατε ότι το στοίχημα είναι πώς και θεσμικά θα δώσουμε τις ειδικότερες αρμοδιότητες που απαιτούνται. Όσον αφορά το σημείο αυτό βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο επεξεργασίας. Φιλοδοξούμε και ο προγραμματισμός είναι να έχει ολοκληρωθεί αυτό το κομμάτι της θεσμικής κατοχύρωσης και ενδυνάμωσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας από ειδικότερες αρμοδιότητες που είναι απαραίτητες για να διαδραματίσει και το ρυθμιστικό της ρόλο και βεβαίως να έχει ολοκληρωθεί και το ζήτημα της ενδυνάμωσης του έμψυχου δυναμικού. Αυτό είναι ένα πολιτικό θέμα που θα παρακολουθούμε από κοντά έτσι ώστε, αν ή όποτε παρίστανται ανάγκες ενίσχυσης σε επίπεδο έμψυχου δυναμικού σε μία υπηρεσία που ήδη έχει πολύ σημαντικά στελέχη, όπου χρειαστεί η πολιτική ηγεσία να είναι εδώ πέρα για να ενισχύσει σε έμψυχο δυναμικό τη νέα υπηρεσία στο νέο της ρόλο.
Σας ευχαριστώ.»
< ΥΠΕΚΑ
14/12/12
------------
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου